FIA přiznala, že ona rozhodla o vyslání požárního vozu na trať Grand Prix Jižní Koreje. Komisaři však nečekali, že to řidič vezme po závodní trati přímo před závodícími monoposty.
Řídící orgán čeká na zprávu od komisařů ohledně bezpečnosti, než se rozhodne, jaké další kroky z Korejské Grand Prix vyvodí. Rozhodnutí o výjezdu požádního vozidla padlo přímo od Charlieho Whitinga poté, co se vzňala formule Marka Webbera po kontaktu s monopostem Adriana Sutila v zatáčce číslo 3.
Jenže vůz, který startoval ze zatáčky číslo 1, si to k místu incidentu namířil přímo po trati. Hned za ním se objevilo startovní pole bojující o pozice na trati. Požární auto vyjelo na trať ještě před tím, než se na ní dostal safety car, který by průběh závodu zneutralizoval.
Pozdější vítěz závodu, Sebastian Vettel, později situaci komentoval: "Bylo zřejmé, že je na trati safety car. Avšak nikde jsem ho neviděl. Poté, když jsem projel, tak začal blikat. Pak jsem samozřejmě zaznamenal jiný vůz na trati."
Z dnešního případu je zřejmé, že je pro budoucnost nutné, aby tato procedura [výjezd požárního auta a safety caru] nebyly dva oddělené akty ale jeden. Maršálové však mávali vlajkami upozorňujícími na přítomnost cizího vozu na trati, a tak FIA nevidí důvody pro to, aby pořadatele nějak trestala.
Pořadatelé po každé Velké ceně posílají FIA zprávu o průběhu podniku a ve Francii si chtějí zprávu před jakýmikoliv kroky pořádně prostudovat. Podle šéfa Red Bullu, Christiana Hornera, bylo jen štěstí, že monoposty na požární vůz narazily na rovince, kdyby došlo k setkání v zatáčce, situace by mohla být mnohem horší.
"Nebylo to šťastné, ale naštěstí k tomu došlo v úseku, kde měli jezdci dostatek času na reakci. Sebastian byl prvním, kdo vůz objel, ale naštěstí to bylo na rovince, takže ho měl čas zaregistrovat. Pokud by mu však maršálové nesignalizovali vlajkou, mohla být situace horší."
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.