FIA přiznala, že ona rozhodla o vyslání požárního vozu na trať Grand Prix Jižní Koreje. Komisaři však nečekali, že to řidič vezme po závodní trati přímo před závodícími monoposty.
Řídící orgán čeká na zprávu od komisařů ohledně bezpečnosti, než se rozhodne, jaké další kroky z Korejské Grand Prix vyvodí. Rozhodnutí o výjezdu požádního vozidla padlo přímo od Charlieho Whitinga poté, co se vzňala formule Marka Webbera po kontaktu s monopostem Adriana Sutila v zatáčce číslo 3.
Jenže vůz, který startoval ze zatáčky číslo 1, si to k místu incidentu namířil přímo po trati. Hned za ním se objevilo startovní pole bojující o pozice na trati. Požární auto vyjelo na trať ještě před tím, než se na ní dostal safety car, který by průběh závodu zneutralizoval.
Pozdější vítěz závodu, Sebastian Vettel, později situaci komentoval: "Bylo zřejmé, že je na trati safety car. Avšak nikde jsem ho neviděl. Poté, když jsem projel, tak začal blikat. Pak jsem samozřejmě zaznamenal jiný vůz na trati."
Z dnešního případu je zřejmé, že je pro budoucnost nutné, aby tato procedura [výjezd požárního auta a safety caru] nebyly dva oddělené akty ale jeden. Maršálové však mávali vlajkami upozorňujícími na přítomnost cizího vozu na trati, a tak FIA nevidí důvody pro to, aby pořadatele nějak trestala.
Pořadatelé po každé Velké ceně posílají FIA zprávu o průběhu podniku a ve Francii si chtějí zprávu před jakýmikoliv kroky pořádně prostudovat. Podle šéfa Red Bullu, Christiana Hornera, bylo jen štěstí, že monoposty na požární vůz narazily na rovince, kdyby došlo k setkání v zatáčce, situace by mohla být mnohem horší.
"Nebylo to šťastné, ale naštěstí k tomu došlo v úseku, kde měli jezdci dostatek času na reakci. Sebastian byl prvním, kdo vůz objel, ale naštěstí to bylo na rovince, takže ho měl čas zaregistrovat. Pokud by mu však maršálové nesignalizovali vlajkou, mohla být situace horší."
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.