McLaren chce vyvodit z aktuálního špatného roku důsledky: Východisko vidí v posílení technického oddělení. Do Wolkingu by měli přijít noví inženýři.
McLaren se i přes veškerou snahu stále pohybuje jenom ve středu pole F1. Po velmi slabém startu do sezony se i přes maximální úsilí týmu nepodařilo dotáhnout zpět na špici. Teď, ještě před koncem roku, už stáj aktuální ročník odepsala. Technici se již plně soustředí na vůz pro sezonu 2014 a jezdci v pátky testují různá experimentální řešení.
"V pátek pořád zkoušíme nové věci. Pro jezdce a inženýry to není jednoduché, protože pátek nebyl původně pro experimentování zamýšlený. V principu jsme ve vývoji o 6 měsíců zpět. Pokud Vám schází ve vývoji půl roku, pak v kvalifikaci ztrácíte vteřinu. A to je přesně náš případ," analyzuje situaci Martin Whitmarsh, šéf týmu McLaren. Oba jezdci britské stáje zůstali v kvalifikaci mimo TOP10.
"Samozřejmě, že s našemi výsledky nemůžeme být spokojeni. Pole se ve srovnání se startem sezony více vyrovnalo. Snažili jsme se udělat pokroky, ale žádné dramatické zlepšení nepřišlo. Když to začalo být zřejmé, tak jsme se začali více soustředit na auto pro rok 2014. S aktuálním autem už nemůžeme očekávat žádné další větší pokroky. Ve středu pole ale můžeme bojovat," pokračuje Brit.
V Nové sezoně už by neměl McLaren bojovat uprostřed pole, ale být opět na špici. U McLarenu můžeme očekávat příchod prominentních techniků: "Pořád se snažíme poohlížet po dobrých lidech. To je nikdy nekončící proces. A je to také zřemé, když někdo, jako my, nemá výsledky, které by se od něj očekávaly, tak se poohlíží po nových lidech.
Už jsme tým posílili. Připojili se k nám již lidé, jejichž jména však zatím nebyla oznámena. Můžete ale počítat s tím, že se postarají o velké novinové titulky. Musíme se na náš tým podívat od těch nejvyšších až po ty nejnižší pozice a zhodnotit, jestli jsme se posílili natolik, abychom byli co možná nejdříve schopni opět bojovat o vítězství."
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.