McLaren chce vyvodit z aktuálního špatného roku důsledky: Východisko vidí v posílení technického oddělení. Do Wolkingu by měli přijít noví inženýři.
McLaren se i přes veškerou snahu stále pohybuje jenom ve středu pole F1. Po velmi slabém startu do sezony se i přes maximální úsilí týmu nepodařilo dotáhnout zpět na špici. Teď, ještě před koncem roku, už stáj aktuální ročník odepsala. Technici se již plně soustředí na vůz pro sezonu 2014 a jezdci v pátky testují různá experimentální řešení.
"V pátek pořád zkoušíme nové věci. Pro jezdce a inženýry to není jednoduché, protože pátek nebyl původně pro experimentování zamýšlený. V principu jsme ve vývoji o 6 měsíců zpět. Pokud Vám schází ve vývoji půl roku, pak v kvalifikaci ztrácíte vteřinu. A to je přesně náš případ," analyzuje situaci Martin Whitmarsh, šéf týmu McLaren. Oba jezdci britské stáje zůstali v kvalifikaci mimo TOP10.
"Samozřejmě, že s našemi výsledky nemůžeme být spokojeni. Pole se ve srovnání se startem sezony více vyrovnalo. Snažili jsme se udělat pokroky, ale žádné dramatické zlepšení nepřišlo. Když to začalo být zřejmé, tak jsme se začali více soustředit na auto pro rok 2014. S aktuálním autem už nemůžeme očekávat žádné další větší pokroky. Ve středu pole ale můžeme bojovat," pokračuje Brit.
V Nové sezoně už by neměl McLaren bojovat uprostřed pole, ale být opět na špici. U McLarenu můžeme očekávat příchod prominentních techniků: "Pořád se snažíme poohlížet po dobrých lidech. To je nikdy nekončící proces. A je to také zřemé, když někdo, jako my, nemá výsledky, které by se od něj očekávaly, tak se poohlíží po nových lidech.
Už jsme tým posílili. Připojili se k nám již lidé, jejichž jména však zatím nebyla oznámena. Můžete ale počítat s tím, že se postarají o velké novinové titulky. Musíme se na náš tým podívat od těch nejvyšších až po ty nejnižší pozice a zhodnotit, jestli jsme se posílili natolik, abychom byli co možná nejdříve schopni opět bojovat o vítězství."
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.