Za Vettelem skončili Webber, Rosberg, Hamilton a Alonso.
V Koreji je i dnes hezké počasí, teplota vzduchu je 25 stupňů Celsia, trať je zahřátá na 35 stupňů Celsia. Na tribunách moc diváků není.
Všichni jezdci vyjeli na okruh, postupně se ale vracejí znovu do boxů. První měřené kolo dosahuje Charles Pic - 1:43,170 min. Van der Garde je o dvě a půl sekundy pomalejší. Oba piloti se zlepšují, Pic dosahuje čas 1:42,730, van der Garde je za ním o dvě tisíciny sekundy. Na první místo jde Sutil, do svého měřeného kola vjíždí Mark Webber, dosahuje čas 1:39,330, co znamená, že odsouvá Sutila na druhé místo.
Na druhé místo se řadí Vergne, za chvíli ho na něm střídá Ricciardo. Druhé místo je v kurzu, teď ho dosahuje Räikkönen s časem 1:40,272 min. Sebastian Vettel jde za svého týmového kolegu s časem 1:39,588. Následují Grosjean, Räikkönen, Di Resta, Maldonado, Bottas. Vettel zrychluje, je první - 1:39,014 min. Druhý je Webber, třetí Grosjean, za ním je Räikkönen.
Alonso jde na třetí místo, Hamilton s Rosbergem jsou na pátém a šestém místě. Vede Vettel před Webberem, rozdíl mezi nimi je dvacetdva setin sekundy. Zbývá třicet minut do konce. Jenson Button jde na sedmé místo.
Grosjean je prvním jezdcem, který vyjíždí na trať se superměkkou směsí pneumatik. Markk Webber dosahuje nejrychlejší čas - 1:39,001 min. Rosberg jde na čtvrté místo, Hamilton je třetí, odsouvá za sebe Alonsa. Webber si zlepšuje čas - 1:38,946 min. Hamilton zrychluje, jde na první místo - 1:38,860 min. Za ním jsou Webber, Vettel, Alonso, Rosberg, Grosjean, Button.
Webber zkouší superměkkou směs - 1:38,132 min a první místo deset minut před koncem. Vettel jde na první místo, Massa na třetí. Alonso jde na třetí místo před Massu. Räikkönen je pátý. Všichni mají superměkkou směs. Rosberg jde na třetí místo - 1:38,318 min. První je Vettel - 1:37,881 min. Zbývají tři minuty.
Konečné pořadí třetího volného tréninku Velké ceny Jižní Koreje: Vettel, Webber, Rosberg, Hamilton, Alonso, Grosjean, Massa, Räikkönen, Hülkenberg, Button.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.