Z teď uveřejněných výsledků týmu McLaren je zřejmé, že tým byl za rok 2012 v červených číslech. Ve Wokingu si s tím však těžkou hlavu nedělají.
McLaren momentálně neprožívá jen sportovně, ale i po finanční stránce hubené období, což ukazují účetní dokumenty, které jsou k dispozici u britské účetní komory. Poté, co skupina McLaren vykázala za rok 2011 zisk 19,7 milionu liber před zdaněním, tak v roce 2012 dosáhla ztráty 2,5 milionů liber před zdaněním. Závodní tým samotný dosáhl ztráty 6 milionů liber, ale celkovou ztrátu před zdaněním snížily ostatní části skupiny.
U McLarenu tento výsledek relativizují a v žádném případě nepropadají panice. Znají totiž důvody této ztráty a již podnikli kroky k jejím převrácení zpět k zisku. "Důvodem, proč jsme nebyli o málo v zisku je změněný vztah k našemu dřívějšímu částečnému vlastníkovi, společnosti Daimler, stejně tak jako zvýšené výdaje v našich aktivitách ve Formuli 1. K tomu patří zvýšené platy jezdců, větší počet závodů a nákladů, které jsou spojeny s testy ve větrném tunelu mimo naši základnu," řekl tým pro britský Guardian.
Obecně se předpokládá, že se finanční situace týmu v následujících letech změní: V roce 2012 totiž vedle Buttona jezdil ještě Lewis Hamilton, který vydělával určitě více jak nováček, Sergio Pérez. Navíc vloni musel tým poprvé platit za motory Mercedesu, což ve výdajích týmů tvořilo určitě nemalou položku. Od roku 2015 se to zase změní, když se s příchodem Hondy McLaren opět stane továrním týmem nějaké značky a bude tak moci používat její motory zdarma.
Angažmá Péreze by se navíc McLarenu mohlo vyplatit i po té stránce, že mu musí nejen platit o mnoho menší plat, ale také Mexičana podporuje Carlos Slim, který je momentálně nejbohatším mužem planety. Slim podporuje mladíky a můžeme počítat s tím, že loga jeho společnosti Telmex, která jsou momentálně na vozech Sauberu, budou příští rok na vozech McLarenu.
Je ale otázkou jak moc bude jeho společnost McLaren podporovat. Doposud se mělo za to, že by mohl být hlavním sponzorem a zalepit tak mezery v rozpočtu týmu a také převzít roli po dosavadním hlavním sponzorovi týmu, společnosti Vodafone. Nyní se vyrojily spekulace, že by se novým hlavním sponzorem týmu měla stát společnost Gillette. Můžeme být tedy napjatí, jak bude vůz McLarenu pro příští rok vypadat.
"My u McLarenu máme to štěstí, že stojíme před novým motorářským partnerstvím, bez toho by to bylo o mnoho horší. Máme tedy určitou jistotu," řekl šéf týmu, Martin Whitmarsh. Finanční šéf skupiny McLaren, Andy Myers, pro Guardian uvedl, že tým může být klidný také vzhledem ke svému širokému portfoliu. "Naše strategie, tedy vyvinout se ve společnost zabývající se technologiemi se širokým záběrem, je klíč. V některých letech se rozhodneme investovat s tím, že nebudeme mít žádný zisk, ale my myslíme dlouhodobě. Rok 2012 byl jedním z těch let."
To, že se McLarenu v roce 2013 po sportovní stránce nedaří, nevidí Myers jako velký problém: "Tento rok jsme nezvládli tak dobře, jak jsme doufali, ale střednědobě a dlouhodobě příjde výkon a v budoucnosti ho budeme dosahovat také." Sluší se také připomenout, že McLaren je se svými 182 vítězstvími druhým nejúspěšnějším týmem historie F1, úspěšnější už je jen Ferrari s 220 vítězstvími. Nicméně Italové jsou na startech GP už od založení F1 v roce 1950.
Však také Ferrari je odvěkým rivalem McLarenu na závodní dráze. Wokingští se teď maranellský postavili i na dráze sportovních vozů. V roce 2011 byl projekt stavby sportovních vozů v Anglii v mínusu nějakých 59 milionů liber, vloni už to bylo jen 11 milionů liber a letos se počítá už s plusem.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.