Niki Lauda je přesvědčen o tom, že Mercedes by i s Michaelem Schumacherem získal podobná místa, jako získává teď. Hamilton však do týmu přinesl čistý vzduch.
Niki Lauda je znám pro svoji upřímnost. I při zdůvodňování toho, co stálo za tím, že se Mercedes letos posunul mezi TOP týmy, nešetří jasnými slovy. Dle názoru trojnásobného mistra světa toho má hodně společného s odchodem Michaela Schumachera z týmu. Kdyby však rekordman F1 z týmu neodešel, tak "by se toho taky příliš mnoho" nestalo. "Po určitém čase potřebujete novou motivaci pro celý tým, nějakou změnu. S novým člověkem přichází čerstvá motivace. Když angažujete TOP jezdce, tak k němu každý vzhlíží s úctou," řekl Niki Lauda pro Die Welt.
Tímto TOP jezdcem je Lewis Hamilton. Lauda však svým vyjádřením nechce snižovat výkony Michaela Schumachera. "Michael měl jen ten problém, že tehdejší auto nefungovalo. Ztroskotalo to na autě, ne na něm." I přesto ale hraje nové jezdecké složení u stříbrných šípů nosnou roli úspěchu: "Duo Hamilton/Rosberg je zpětně nejdůležitějším předpokladem pro změnu směru u Mercedesu."
Michael vloni v Interlagosu - jeho poslední závod v F1 (foto: Daimler AG)
Chválou na své piloty Rakušan rozhodně nešetří: "Lewis je absolutně přírodním talentem a s Nicem se senzačně doplňují. V duelech tělo na tělo se posunují na vyší úroveň." Rosberg se u týmu více stará o technické detaily, zatímco Hamilton může rozvíjet svůj jezdecký talen, míní Lauda. "Oba jsou tou nejlepší jezdeckou konstelací, která se nabízí. Ani Alonso a Räikkönen nebudou tak dobří."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.