Niki Lauda je přesvědčen o tom, že Mercedes by i s Michaelem Schumacherem získal podobná místa, jako získává teď. Hamilton však do týmu přinesl čistý vzduch.
Niki Lauda je znám pro svoji upřímnost. I při zdůvodňování toho, co stálo za tím, že se Mercedes letos posunul mezi TOP týmy, nešetří jasnými slovy. Dle názoru trojnásobného mistra světa toho má hodně společného s odchodem Michaela Schumachera z týmu. Kdyby však rekordman F1 z týmu neodešel, tak "by se toho taky příliš mnoho" nestalo. "Po určitém čase potřebujete novou motivaci pro celý tým, nějakou změnu. S novým člověkem přichází čerstvá motivace. Když angažujete TOP jezdce, tak k němu každý vzhlíží s úctou," řekl Niki Lauda pro Die Welt.
Tímto TOP jezdcem je Lewis Hamilton. Lauda však svým vyjádřením nechce snižovat výkony Michaela Schumachera. "Michael měl jen ten problém, že tehdejší auto nefungovalo. Ztroskotalo to na autě, ne na něm." I přesto ale hraje nové jezdecké složení u stříbrných šípů nosnou roli úspěchu: "Duo Hamilton/Rosberg je zpětně nejdůležitějším předpokladem pro změnu směru u Mercedesu."
Michael vloni v Interlagosu - jeho poslední závod v F1 (foto: Daimler AG)
Chválou na své piloty Rakušan rozhodně nešetří: "Lewis je absolutně přírodním talentem a s Nicem se senzačně doplňují. V duelech tělo na tělo se posunují na vyší úroveň." Rosberg se u týmu více stará o technické detaily, zatímco Hamilton může rozvíjet svůj jezdecký talen, míní Lauda. "Oba jsou tou nejlepší jezdeckou konstelací, která se nabízí. Ani Alonso a Räikkönen nebudou tak dobří."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.