Šéfka týmu Sauber, Moniša Kaltenbornová, nedokázala vyvrátit, že by se v jejím týmu poměrně fantasticky do F1 vrátil veterán Rubens Barrichello. Brazilec by měl být na seznamu možných kandidátů pro rok 2014.
Sauber je jedním z týmů ze středu pole, který ještě nepotvrdil ani jednoho jezdce pro příští rok. Tým, který se potýká s nedostatkem financí, zatím zvažuje nejelpší možnou alternativu. Podle šéfky týmu, Moniši Kaltenbornové, je angažmá 18 letého jezdce Formule 3,5l Sergeye Sirotkina vázáno na zisk potřebné superlicence.
A tak se začala objevovat jména, která by mohla za Sauber v příštím roce závodit. Mezi nim byl mimo jiné Felipe Massa, Jules Bianchi (ještě před jeho potvrzením týmem Marrusia), Esteban Gutierrez nebo Nico Hülkenberg. Velký překvapením je však také možný návrat dnes již 41 letého Rubense Barrichella. Rubens je nejzkušenějším jezdcem historie F1 a ze světa Grand Prix odešel (nedobrovolně) na konci sezony 2011.
I přes jeho pokročilý věk a fakt, že v F1 působil 19 let, Barrichello nikdy návrat nevylučoval. Je také velmi pravděpodobné, že by byl schopný s sebou přinést do týmu i nějaké peníze. Novináři v Koreji se tedy na celou situaci zeptali ve čtvrtek před startem volných tréninků přímo šéfky týmu Sauber.
Nejúspěšnější roky zažil Rubens u Ferrari, avšak nebýt týmové taktiky, mohl získat mnohem víc...
"Kolem našeho týmu a jezdeckého obsazení je hodně spekulací," říká Kaltenborn o návratu vítěze 11 Grand Prix. "Víme, co [Rubens] má - jeho zkušenosti. A také víme, že by se moc rád do Formule 1 vrátil. Takže počkejme a uvidíme."
Zároveň ale vyvrátila, že by se Rubens mohl případně posadit do jednoho z vozů C31 již letos během posledního závodu v Brazílii, jak se také spekulovalo: "Nevidím jediný důvod k tomu, abychom měnili jednoho z našich současných jezdců."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.