Stáj Mercedes se v první části letošního šampionátu trápila s přehřívajícími se pneumatikami (vzpomeňme třeba na Barcelonu). Německý tým sídlící v Anglii však přišel s relativně jednoduchým řešením svých problémů.
Vozu W04 se letos nedá nic vytknout v kvalifikačním režimu - osm získaných pole position mluví samo za sebe. Jenže zkraje sezony během závodů stáj bojovala se svými pneumatikami. Vůz nebyl schopný udržet 'černé zlato' v optimální teplotě.
Ještě kolem VC Monaka, kterou sice Nico Rosberg vyhrál, nicméně to bylo spíše zásluhou vyhrané kvalifikace, vlastnostem městské tratě a způsobu, jakým Nico dokázal závod ovládat, nebylo vše ohledně pneumatik v pořádku. Pak ale, kolem VC Velké Británie, se problém s přehřívajícími se pneumatikami, které se pak rychle opotřebovávaly a tým tak musel stavět častěji než ostatní, zmizel.
Po Británii výrobce pneumatik sáhl ke změně struktury, protože v Silverstone došlo k několika nebezpečným defektům. To stáji zajisté také pomohlo. Ale, jak se zdá, není to to hlavní. Hlavním pomocníkem Mercedesu by měla být jednoduchá inovace v odvádění tepla.
Na fotkách z Italské Grand Prix, které se dotaly na internet, je totiž vidět, že vnitřní strana disků kol (ta strana, která je nasazována na náboje kol) je u Mercedesu pokryta velkou spoustou výstupků. Díky těmto 'ďolíčkům' se vytvořilo více prostoru pro teplo od pneumatik.
I když se pochopitelně jedná jen o velmi malé výstupky, zdá se, že jich je dostatečně hodně na to, aby dokázaly absorbovat teplo, které pneumatiky generují a bránily tak jejich nadměrnému zahřívání. Podlé bývalého šéf inženýra Williamsu, Marka Gillana, se jedná o extrémně komplexní prvek, který může přinést zlepšení o 25-30 % v této oblasti.
Vyboulené ďolíčky jsou na discích, které přiléhají k nábojům kol (naproti běhounu gumy)
"Tato vroubkovaná část s ďolíčky není jednoduchá na výrobu. Tato komponenta proto vyžádala velké množství investic do vývoje a výzkumu. Poskytuje však velkou výhodu," míní Gillan a dodává: "Poskytuje 25-30 % zlepšení teplotního managementu oproti hladké variantě."
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.