Kdo získal během letošních 13 závodů na startu dosud nejvíce pozic a kdo jich naopak nejvíce ztratil?
Dle očekávání je na samém chvostu s 16 ztracenými místy Mark Webber, jehož Red Bull přitom patří k nejrychlejším vozům v poli. Týmový kolega Sebastian Vettel je se čtyřmi získanými pozicemi hluboko v poli, je si ale třeba uvědomit, že startuje vždy vysoko - z průměrné pozice 2,38 (tudíž nemá moc koho předjíždět).
Špatně na tom jsou také oba jezdci Toro Rosso, Grosjean či Hamilton s Rosbergem, kteří vyhráli 8 z úvodních 11 kvalifikací sezóny, v závodě však Mercedesy obvykle ztrácely. Neměnnou pozici si udržuje pouze Max Chilton z Marussie.
Nejlépe je na tom Giedo van der Garde, jenž po startu letos získal už dvacet míst. Jeho průměrná pozice na roštu činí 19,77. Velmi dobře je na tom i Sergio Pérez, který obvykle vypadává v Q2, ale v prvním kole nějakou pozici téměř vždy získá. Přes 10 vozů se v prvním kole velkých cen dostali také Paul di Resta (+17), Felipe Massa (+15), Esteban Gutiérrez (+14), Pastor Maldonado (+12), Fernando Alonso a Adrian Sutil (oba +11).
Ztracené/získané pozice na startu během dosavadních 13 závodů sezóny 2013(ztráty pozic po kolizích v prvním kole nejsou jezdcům započítány, ovlivňují však zisky ostatních)
Ve druhé tabulce uvádím průměrné pozice, které si piloti vybojovali v kvalifikacích (bez ohledu na předstartovní penalizace). Nejlépe je na tom Vettel, který získal pětkrát pole position místo, stejně jako Hamilton.
Brit si však v kvalifikaci skončil jednou dvanáctý, zatímco lídrž šampionátu nikdy mimo elitní desítku a v první řadě stál celkem devětkrát. Třetí je Rosberg, který vyhrál letošní tři zbylé kvalifikace. Místa za ním patří Webberovi a pilotům Ferrari v čele s Alonsem.
Průměrné startovní pozice po 13 závodech
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.