Kdo získal během letošních 13 závodů na startu dosud nejvíce pozic a kdo jich naopak nejvíce ztratil?
Dle očekávání je na samém chvostu s 16 ztracenými místy Mark Webber, jehož Red Bull přitom patří k nejrychlejším vozům v poli. Týmový kolega Sebastian Vettel je se čtyřmi získanými pozicemi hluboko v poli, je si ale třeba uvědomit, že startuje vždy vysoko - z průměrné pozice 2,38 (tudíž nemá moc koho předjíždět).
Špatně na tom jsou také oba jezdci Toro Rosso, Grosjean či Hamilton s Rosbergem, kteří vyhráli 8 z úvodních 11 kvalifikací sezóny, v závodě však Mercedesy obvykle ztrácely. Neměnnou pozici si udržuje pouze Max Chilton z Marussie.
Nejlépe je na tom Giedo van der Garde, jenž po startu letos získal už dvacet míst. Jeho průměrná pozice na roštu činí 19,77. Velmi dobře je na tom i Sergio Pérez, který obvykle vypadává v Q2, ale v prvním kole nějakou pozici téměř vždy získá. Přes 10 vozů se v prvním kole velkých cen dostali také Paul di Resta (+17), Felipe Massa (+15), Esteban Gutiérrez (+14), Pastor Maldonado (+12), Fernando Alonso a Adrian Sutil (oba +11).
Ztracené/získané pozice na startu během dosavadních 13 závodů sezóny 2013(ztráty pozic po kolizích v prvním kole nejsou jezdcům započítány, ovlivňují však zisky ostatních)
Ve druhé tabulce uvádím průměrné pozice, které si piloti vybojovali v kvalifikacích (bez ohledu na předstartovní penalizace). Nejlépe je na tom Vettel, který získal pětkrát pole position místo, stejně jako Hamilton.
Brit si však v kvalifikaci skončil jednou dvanáctý, zatímco lídrž šampionátu nikdy mimo elitní desítku a v první řadě stál celkem devětkrát. Třetí je Rosberg, který vyhrál letošní tři zbylé kvalifikace. Místa za ním patří Webberovi a pilotům Ferrari v čele s Alonsem.
Průměrné startovní pozice po 13 závodech
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.
Oscar Piastri po dramatickém závodě v Zandvoortu zůstává nohama na zemi, přestože vede šampionát o 34 bodů. Australský jezdec upozorňuje, že sezóna je ještě dlouhá a jakékoli podcenění soupeřů by ho mohlo stát body i vítězství.
Charles Leclerc v Zandvoortu nedokončil závod kvůli kolizi s Kimim Antonellim. Pro Ferrari to byla další bolestná ztráta bodů a pro Leclerca frustrující vyústění víkendu, který začal slibně.
Lando Norris zažil velkou ránu, když musel v Zandvoortu odstoupit z Velké ceny Holandska. Přesto zůstává optimistický ohledně svých šancí na zisk titulu v letošní sezóně.
Pro Lewise Hamiltona se Velká cena Nizozemska změnila v noční můru, když narazil do zdi a musel závod předčasně ukončit. Incident znamenal další ztrátu bodů pro Ferrari.
Oscar Piastri měl v Zandvoortu navrch nad Landem Norrisem, ale vítězství si musel vybojovat při dvou restartech za Safety Carem. Jeho triumf stvrdil až šokující motorový výpadek týmového kolegy. Překvapením závodu se stal Isack Hadjar