Esteban Gutiérrez věří, že bude pokračovat v podobných výkonech, jaké předváděl v Singapuru, kde v kvalifikaci postoupil mezi nejlepších deset pilotů.
V Q2 zajel dokonce sedmý nejrychlejší čas a porazil svého týmového kolegu Nica Hülkenberga, který měl problémy se svým DRS systémem. V závodě potom jezdil na sedmém místě, kvůli degradaci pneumatik ale finišoval až jako dvanáctý.
"Byl to velmi silný pocit, protože to můžete využít v budoucnosti. Když dokážete zvládnout v kvalifikaci takové kolo, posouvá vás to na další úroveň, z níž se se můžete ještě dále zlepšovat," popisuje Gutiérrez. "Na některých tratích možná v kvalifikaci nebudeme tak silní, je však velmi důležité alespoň sami sebe tlačit ke zlepšování v tomto směru."
Do Singapuru se svým zkušenějším kolegou prohrál všechny kvalifikace. "Je to samozřejmě frustrující, dáváte do toho ale to nejlepší a v závodě jsem do toho dával vše. Vždy chcete učinit další krok, neustále se zlepšovat - a tohle přichází se zkušenostmi. Závod byl dalším dobrým krokem v mé kariéře a jsem odhodlaný se v těch dalších zlepšovat, i když je před námi obtížná výzva," popisuje mexický mladík ve službách Sauberu.
Esteban Gutiérrez svým výkonem v Singapuru zaujal (foto: Sauber Motorsport AG)
Podle hlavního inženýra Toma McCullougha bude v dobrých výkonech pokračovat: "Pro Estebana to byl cenný víkend. Moci se srovnávat s Nicem při stejné strategii - to pro něj bude velmi přínosné. Bude se od něj učit, a to je ten proces. Jestli v tom bude pokračovat, bude se zlepšovat."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.