Šéf Ferrari Stefano Domenicali přiznal, že velmi dlouho a vážně uvažovali o Nicovi Hülkenbergovi jako náhradě za Felipeho Massu. Nakonec si ale kvůli zkušenostem vybrali Kimiho Räikkönena. Služby talentovaného Němce by však rádi využili v budoucnu.
Kimi Räikkönen se v příští sezoně postaví na start jako týmový kolega Fernanda Alonsa ve Ferrari, které musel v roce 2009 opustit právě kvůli Španělovi. Pro Ferrari však rozhodně nebyl jednoznačnou volbou. Není tajemstvím, že v Maranellu vážně uvažovali o Nicovi Hülkenbergovi.
V příštím roce nás čeká přechod na nové turbo motory a další změny. Podle šéfa Ferrari Stefana Domenicali i vzhledem k tomu hráli v rozhodování o jezdeckém složení roli zkušenosti pilotů. Hülkenberg má na svém kontě zatím jedno vítězství v kvalifikaci, jedno nejrychlejší kolo a celkem 104 mistrovských bodů, zatímco Räikkönen je mistrem světa.
Přestože podle Domenicaliho tedy raději vsadili na jistotu, Hülkenberg je pro Ferrari stále v jejich hledáčku. "Uvažovali jsme hodně dlouho a vážně o jeho připojení se k týmu. Ale protože je Kimi Räikkönen zkušenější, vybrali jsme si ho. Nico však má v budoucnu stále velkou šanci," uvedl Domenicali pro Sport Bild.
Také podle Hülkenberga jeho vztah s Maranellem zůstává stále silný. "Náš vztah je stejně pozitivní a dobrý jako tomu bylo dřív. Byla šance, ale nemá smysl o tom nyní moc přemýšlet," okomentoval situaci šestadvacetiletý Němec, který je stále jedním z hlavních kandidátů na sedačku v Lotusu pro nadcházející sezonu.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.