Felipe Massa bude podle zástupců Ferrari cenným přínosem pro kterýkoliv tým ve Formuli 1.
Dvaatřicetiletému Brazilci v Maranellu končí smlouva a příští rok jej nahradí Kimi Räikkönen, který bude za italský tým nastupovat společně s Fernandem Alonsem. Massa je nicméně odhodlaný zůstat v F1, proto si momentálně hledá místo jinde.
Podle zástupce hlavního designéra Ferrari Simona Resty bude pilot cenným přínosem pro svého nového zaměstnavatele: "Je celkem zkušeným klukem. Jezdí pro nás na vysoké úrovni od roku 2007, proto má spoustu zkušeností."
"Je skvělým týmovým hráčem. V úvahu můžete vzít jeho úsilí na simulátoru, jeho podporu při vývoji dílů během víkendu, při testování různých věcí. A když jej tým o něco požádal, vždy byl velmi dobrý a otevřený v podpoře svého týmového kolegy při několika příležitostech během různých sezón," oceňuje Resta pro Autosport poslušnost Massy při udílení týmových pokynů.
Felipe Massa byl "vždy velmi dobrý v podpoře svého týmového kolegy"(foto: Scuderia Ferrar)
V pamětech fanoušků zůstává, jak loni v Austinu pustil Alonsa na čistější stranu roštu poté, co mu tým záměrně porušil pečeť na převodovce a on se tak posunul o pět míst dozadu. Španělem se nechal okatě předjet také při Velké ceně Německa v roce 2010.
Týmovým kolegům ale pomáhal již dříve, například v roce 2007 pomohl k titulu Kimimu Räikkönenovi, když v jeho prospěch obětoval vítězství ve Velké ceně Brazílie.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.