Felipe Massa bude podle zástupců Ferrari cenným přínosem pro kterýkoliv tým ve Formuli 1.
Dvaatřicetiletému Brazilci v Maranellu končí smlouva a příští rok jej nahradí Kimi Räikkönen, který bude za italský tým nastupovat společně s Fernandem Alonsem. Massa je nicméně odhodlaný zůstat v F1, proto si momentálně hledá místo jinde.
Podle zástupce hlavního designéra Ferrari Simona Resty bude pilot cenným přínosem pro svého nového zaměstnavatele: "Je celkem zkušeným klukem. Jezdí pro nás na vysoké úrovni od roku 2007, proto má spoustu zkušeností."
"Je skvělým týmovým hráčem. V úvahu můžete vzít jeho úsilí na simulátoru, jeho podporu při vývoji dílů během víkendu, při testování různých věcí. A když jej tým o něco požádal, vždy byl velmi dobrý a otevřený v podpoře svého týmového kolegy při několika příležitostech během různých sezón," oceňuje Resta pro Autosport poslušnost Massy při udílení týmových pokynů.
Felipe Massa byl "vždy velmi dobrý v podpoře svého týmového kolegy"(foto: Scuderia Ferrar)
V pamětech fanoušků zůstává, jak loni v Austinu pustil Alonsa na čistější stranu roštu poté, co mu tým záměrně porušil pečeť na převodovce a on se tak posunul o pět míst dozadu. Španělem se nechal okatě předjet také při Velké ceně Německa v roce 2010.
Týmovým kolegům ale pomáhal již dříve, například v roce 2007 pomohl k titulu Kimimu Räikkönenovi, když v jeho prospěch obětoval vítězství ve Velké ceně Brazílie.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.