Šéf McLarenu Martin Whitmarsh před závodem v Koreji realisticky připouští, že to ve zbytku sezóny na lepší než stávající páté místo v šampionátu už žel nedotáhnout.
"Jdeme do těchto posledních závodů s velmi jasným záměrem upevnit si naši pozici v šampionátu konstruktérů. I když se její zlepšení zdá nemožné, je důležité, abychom pravidelně s oběma piloty dojížděli v nejlepší desítce, abychom posílili náš náskok na nejbližší soupeře," uvádí Whitmarsh.
Je mu jasné, že dostihnout špičkové týmy už není moc reálné. McLarenu šest závodů před koncem na čtvrtý Lotus před sebou schází 130 bodů, na Force Indii za sebou má náskok jen 14 bodů - cílem je proto své postavení udržet.
"Není to obzvlášť atraktivní úkol pro tým, který si užívá vítězství. Nicméně bude vyžadovat neustálou píli, soustředění a odhodlání, jak se blíží poslední závody během důležité fáze této sezóny," uznává šéf McLarenu.
"Po 13 závodech a s vyhlídkou na mnoho dalších týdnů strávených na cestě tisíce mil od domova bude klíčové udržet se fit, soustředěný a odhodlaný, abychom se vyhnuli vyhoření na konci tak dlouhého roku," pokračuje Whitmarsh.
Jenson Button získal pro McLaren v Singapuru dalších šest bodů (foto: McLaren Mercedes)
Jeho pilot Jenson Button chtěl o víkendu v Koreji odjet konečně povedený závod: "Pokud existuje v kalendáři F1 nějaký okruh, který vůči mě nebyl obzvlášť vlídný, pak je to Korea. Zažil jsem tam v roce 2010 hodně náročný závod, v roce 2011 průměrný, a loni dokonce žádný - někdo mě tam sestřelil ve třetí zatáčce prvního kola a hned bylo po něm."
Rád by však McLarenu pomohl udržet pátou příčku, "proto bude v Koreji a v Japonsku důležité získat body."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.