Šéf McLarenu Martin Whitmarsh před závodem v Koreji realisticky připouští, že to ve zbytku sezóny na lepší než stávající páté místo v šampionátu už žel nedotáhnout.
"Jdeme do těchto posledních závodů s velmi jasným záměrem upevnit si naši pozici v šampionátu konstruktérů. I když se její zlepšení zdá nemožné, je důležité, abychom pravidelně s oběma piloty dojížděli v nejlepší desítce, abychom posílili náš náskok na nejbližší soupeře," uvádí Whitmarsh.
Je mu jasné, že dostihnout špičkové týmy už není moc reálné. McLarenu šest závodů před koncem na čtvrtý Lotus před sebou schází 130 bodů, na Force Indii za sebou má náskok jen 14 bodů - cílem je proto své postavení udržet.
"Není to obzvlášť atraktivní úkol pro tým, který si užívá vítězství. Nicméně bude vyžadovat neustálou píli, soustředění a odhodlání, jak se blíží poslední závody během důležité fáze této sezóny," uznává šéf McLarenu.
"Po 13 závodech a s vyhlídkou na mnoho dalších týdnů strávených na cestě tisíce mil od domova bude klíčové udržet se fit, soustředěný a odhodlaný, abychom se vyhnuli vyhoření na konci tak dlouhého roku," pokračuje Whitmarsh.
Jenson Button získal pro McLaren v Singapuru dalších šest bodů (foto: McLaren Mercedes)
Jeho pilot Jenson Button chtěl o víkendu v Koreji odjet konečně povedený závod: "Pokud existuje v kalendáři F1 nějaký okruh, který vůči mě nebyl obzvlášť vlídný, pak je to Korea. Zažil jsem tam v roce 2010 hodně náročný závod, v roce 2011 průměrný, a loni dokonce žádný - někdo mě tam sestřelil ve třetí zatáčce prvního kola a hned bylo po něm."
Rád by však McLarenu pomohl udržet pátou příčku, "proto bude v Koreji a v Japonsku důležité získat body."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.