Eric Boullier hovoří o přístupu Lotusu ke zbývajícím závodům, v nichž chce zaútočit na Ferrari a Mercedes. S náhradou za Kimiho Räikkönena nespěchají, nechtějí však spoléhat na "platící" piloty. V Enstone by rádi získali co nejsilnější možnou jezdeckou sestavu.
Po několika obtížných závodech z pohledu výsledků byl Singapurem dobrým obratem ve formě. Může to tým ve zbývajících závodech sezóny udržet?Eric Boullier: Kimi opět předvedl výjimečně silný závod - i bez ohledu na jeho bolesti zad se dostal ze 13. místa na pódium, zatímco tým odvedl úžasnou práci se strategií u obou pilotů.
Nebýt problémů s Romainovým motorem, mohli jsme s oběma vozy dojet na třetím a čtvrtém místě. Je to smůla, že měl Romain problém s pneumatickým systémem svého motoru, protože předváděl velmi dobrou rychlost po skvělých výkonech v pátek a v sobotu.
Úroveň přítlaku požitá v Singapuru zůstane i na většině z ostatních šesti závodů v letošním kalendáři a rozhodně se zdá, že našemu vozu vyhovuje. Jsem si proto jistý, že po zbytek roku budeme bojovat o pódia.
Kdy můžeme čekat oznámení o Kimiho náhradě?EB: Pokud jde o piloty, nehledáme jednoduše krátkodobou náhradu za Kimiho. Hledíme na to, kde se budeme pohybovat příštích pět let. Můžeme si dovolit být trpěliví, žádat kandidáty aby počkali, zatímco formulujeme naši strategii pro nadcházející roky.
Doufáme, že nebudeme muset brát ohled na komerční hlediska, když budeme rozhodovat o jezdcích, protože jsme tvrdě pracovali na budování naší finanční síly, aniž bychom musel spoléhat na sponzory pilota.
Chceme mít tu nejsilnější možnou sestavu, abychom pokračovali v pokrocích, které jsme učinili v posledních sezónách - to je prioritou.
Romain Grojsean má možnost si budovat tým kolem sebe (foto: Lotus F1 Team)
Jak vnímáš Romainovy poslední výkony?EB: Vzhledem k tomu, že Kimi opouští na konci roku Enstone, Romain ví, že má šanci vybudovat kolem sebe tým. Když se podíváte na posledních pět závodů, odvedl skvělou práci. Od Německa si všichni všímají, že očividně "zapnul" a v každém závodě můžete pozorovat jeho silné stránky.
Ať už jsme bojovali o pódia nebo se trochu trápili, Romain se rozhodně vyrovnal Kimiho výkonům, což není žádná maličkost, když vezmete v úvahu, že jeho týmovým kolegou byl mistr světa. Romain je v posledních dvou měsících takovým, jakým věříme, že bude.
Doufám, že se bude zlepšovat. Pokud bude takto pokračovat, znamená to, že na to má a bude získávat výsledky, o kterých všichni víme, že je schopen - což je velmi pozitivní pro jeho vyhlídky do roku 2014.
Jak tým přistoupí k posledním šesti závodům?EB: Půjde o náročný konec sezóny pro všechny. Nejen kvůli tomu, že během krátkého období se pojede tolik závodů, ale také kvůli vývoji v továrně, kde jsme se přesunuli k vzrušujícímu roku 2014 plného výzev.
V závěru sezóny chce Lotus bojovat s Ferrari a s Mercedesy a v šampionátu si ještě polepšit(foto: Lotus F1 Team)
Od nynějška do Brazílie chceme s oběma piloty získat tolik bodů, kolik to jen bude možné. Protože známe silné stránky E21, tak si myslíme, že bychom měli mít v každém závodě na velmi dobré výsledky. Jsme na příjemné čtvrté pozici v šampionátu konstruktérů, ale to nás nezabrání, abychom se nesnažili o víc.
Souboj s Ferrari a s Mercedesem bude pokračovat a bude těsný, zůstávají ale realistickým cílem a my na to budeme co nejtvrději tlačit až do úplně posledního kola v Interlagu.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.