Marco Sørensen české stáje Lotus soutěžící ve Světové sérii Renault 3.5 dostane možnost vyzkoušet si monopost Lotusu F1.
Marco Sørensen usedne tento víkend ve francouzském Le Castellet do vozu Formule 1 týmu Lotus. Pilot české stále Lotus ve Světové sérii Renault dostal jízdu s monopostem Renault R31 jako odměnu za své služby pro britskou stáj z Enstone.
Šampionát Formule Renault 3.5 čeká o tomto víkendu předposlední podnik sezóny na okruhu Paul-Richard HTTT. V rámci doprovodného programu se divákům v demonstračních jízdách představí i vozy F1 Lotus. V kokpitu se objeví pilot výukového programu Lotus F1 Junior Team a současně jezdec české stáje Lotus.
Antonín Charouz je jak manažerem stáje Lotus F1 Junior, tak i osobním manažerem jezdce Marca Sørensena. Po Tomáši Engem, Jarku Janišovi a Janu Charouzovi je Marco čtvrtý pilot, který usedne pod vedenim A. Charouze do vozu Formule 1.
22letý Dán si jízdu vysloužil pravidelnou pomocí Kimimu Räikkönenovi a Romainu Grosjeanovi na simulátoru, kde oběma připravuje vůz během závodů Grand Prix, a výbornými výsledky na trati ve World Series by Renault. Sørensen vyhrál na Red Bull Ringu obě kvalifikace i oba závody víkendu Formule Renault 3.5.
Marco Sørensen (foto: Charouz Racing System)
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.