McLaren to bude mít při shánění místa pro Kevina Magnussena těžké. Potenciální týmy chtějí s jezdcem i peníze.
V minulém týdnu se výkonný ředitel McLarenu Jonathan Neale vyjádřil, že Kevin Magnussen a Stoffel Vandoorne mají velkou šanci přejít jednou do Formule 1. Souhlasí s ním i šéf týmu McLaren Martin Whitmarsh, bude to mít ale jeden háček. Bude totiž moc těžkým úkolem sehnat pro ně místo ve Formuli 1 už v příštím roce.
Kevin Magnussen má 20 let (5. 10. 1992), pochází z Dánska, Stoffel Vandoorne je 21letý (26. 3. 1992) belgický jezdec.
Martin Whitmarsh: „Je to velký problém. Těšíme se z toho, že máme Kevina a Stoffela, dva velmi talentované jezdce, kteří jsou aktuálně na prvních dvou místech v seriálu Formule Renault 3,5, šampionátu, ve kterém je neuvěřitelná konkurence. Nepochybuji, že budou jezdit Formuli 1.
Vzali jsme si na sebe povinnosti při usměrňování jejich kariéry, přistupujeme k tomu se vší vážností. S jedním týmem jsme měli dohodu, že se v jeho voze Kevin účastní testů mladých pilotů. Z nějakého důvodu však ten tým od dohody v poslední chvíli ustoupil. Podle mě to byla chyba.“
„V současnosti děláme aktivní opatření, abychom našli pro Kevina místo ve Formuli 1 už v příštím roce. Problémem je, že dnes si prakticky polovina jezdců místa v týmech kupuje, proto je složité podepsat smlouvu.
My nabízíme mladého, talentovaného závodníka, od týmů ale často slyšíme: A kolik za něj můžete zaplatit? Je to smutné, ale současná situace ve Formuli 1 je taková. Možná najdeme řešení, tým na něm pracuje.“
Kevin Magnussen (foto: McLaren Mercedes)
„Stoffel je mladý, talentovaný a rozumný jezdec, který se rychle učí. Spolu s Kevinem ještě nejsou připraveni k tomu, aby se stali piloty McLarenu. Potřebují ještě několik let, ale my hledáme možnosti pro jejich další pokrok a získávaní zkušeností.“
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.