McLaren to bude mít při shánění místa pro Kevina Magnussena těžké. Potenciální týmy chtějí s jezdcem i peníze.
V minulém týdnu se výkonný ředitel McLarenu Jonathan Neale vyjádřil, že Kevin Magnussen a Stoffel Vandoorne mají velkou šanci přejít jednou do Formule 1. Souhlasí s ním i šéf týmu McLaren Martin Whitmarsh, bude to mít ale jeden háček. Bude totiž moc těžkým úkolem sehnat pro ně místo ve Formuli 1 už v příštím roce.
Kevin Magnussen má 20 let (5. 10. 1992), pochází z Dánska, Stoffel Vandoorne je 21letý (26. 3. 1992) belgický jezdec.
Martin Whitmarsh: „Je to velký problém. Těšíme se z toho, že máme Kevina a Stoffela, dva velmi talentované jezdce, kteří jsou aktuálně na prvních dvou místech v seriálu Formule Renault 3,5, šampionátu, ve kterém je neuvěřitelná konkurence. Nepochybuji, že budou jezdit Formuli 1.
Vzali jsme si na sebe povinnosti při usměrňování jejich kariéry, přistupujeme k tomu se vší vážností. S jedním týmem jsme měli dohodu, že se v jeho voze Kevin účastní testů mladých pilotů. Z nějakého důvodu však ten tým od dohody v poslední chvíli ustoupil. Podle mě to byla chyba.“
„V současnosti děláme aktivní opatření, abychom našli pro Kevina místo ve Formuli 1 už v příštím roce. Problémem je, že dnes si prakticky polovina jezdců místa v týmech kupuje, proto je složité podepsat smlouvu.
My nabízíme mladého, talentovaného závodníka, od týmů ale často slyšíme: A kolik za něj můžete zaplatit? Je to smutné, ale současná situace ve Formuli 1 je taková. Možná najdeme řešení, tým na něm pracuje.“
Kevin Magnussen (foto: McLaren Mercedes)
„Stoffel je mladý, talentovaný a rozumný jezdec, který se rychle učí. Spolu s Kevinem ještě nejsou připraveni k tomu, aby se stali piloty McLarenu. Potřebují ještě několik let, ale my hledáme možnosti pro jejich další pokrok a získávaní zkušeností.“
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.