Zdá se, že Red Bull míří nikým neohrožován za svým již čtvrtým titulem v poháru konstruktérů v řadě. Na ostatní rivaly, zdá se, zbyl už jen souboj o druhé místo.
Momentálně má Ferrari v poháru konstruktérů náskok 7 bodů na Mercedes. Lotus je o dalších 61 bodů zpět, takže o druhou příčku by si to mělo rozdat Ferrari s Mercedesem. Podle šéfa Mercedesu, Toto Wolffa, je minimálně třetí pozice v šampionátu zajištěna.
Avšak Toto vnímá jako potřebu porazit Ferrari: "Je to důležité. Udělali jsme [letos] velký krok vpřed a momentálně se zdá, že zisk třetí pozice by měl být okay. Jenže náš tým je stále hodně motivovaný a chceme být v nejhorším na druhém místě."
Mercedes se za Ferrari propadl, nicméně Rakušan věří, že jeho tým disponuje silnějším a rychlejším vozem, navíc na konci sezony by se měla projevit jejich rychlost ještě víc: "Pochopitelně, můj pohled je zkreslený. Ale když se podívate na výkon auta, třeba v závodu v Singapuru, tak stále věřím, že jsme momentálně číslo dvě my.
Vývojová křivka s tím, jak se neustále zlepšujete, se zplošťuje, to je ale zřejmé. Je normální, že to vidíte každý rok na konci sezony. My ale stále pokračujeme v nasazování nových dílů na náš vůz. Neustále získáváme v určitých bodech."
Mercedes se snaží ve finiši přespurtovat Ferrari
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.