Zdá se, že Red Bull míří nikým neohrožován za svým již čtvrtým titulem v poháru konstruktérů v řadě. Na ostatní rivaly, zdá se, zbyl už jen souboj o druhé místo.
Momentálně má Ferrari v poháru konstruktérů náskok 7 bodů na Mercedes. Lotus je o dalších 61 bodů zpět, takže o druhou příčku by si to mělo rozdat Ferrari s Mercedesem. Podle šéfa Mercedesu, Toto Wolffa, je minimálně třetí pozice v šampionátu zajištěna.
Avšak Toto vnímá jako potřebu porazit Ferrari: "Je to důležité. Udělali jsme [letos] velký krok vpřed a momentálně se zdá, že zisk třetí pozice by měl být okay. Jenže náš tým je stále hodně motivovaný a chceme být v nejhorším na druhém místě."
Mercedes se za Ferrari propadl, nicméně Rakušan věří, že jeho tým disponuje silnějším a rychlejším vozem, navíc na konci sezony by se měla projevit jejich rychlost ještě víc: "Pochopitelně, můj pohled je zkreslený. Ale když se podívate na výkon auta, třeba v závodu v Singapuru, tak stále věřím, že jsme momentálně číslo dvě my.
Vývojová křivka s tím, jak se neustále zlepšujete, se zplošťuje, to je ale zřejmé. Je normální, že to vidíte každý rok na konci sezony. My ale stále pokračujeme v nasazování nových dílů na náš vůz. Neustále získáváme v určitých bodech."
Mercedes se snaží ve finiši přespurtovat Ferrari
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.