Felipe Massa tvrdí, že si užívá závody poté, co se Ferrari rozhodlo jej propustit. Nyní jezdí pod větším tlakem, protože mu jde také o budoucnost v F1. Cítí, že svému týmovému kolegovi Fernandovi Alonsovi už v šampionátu moc pomoct nemůže.
Brazilec svého úspěšnějšího týmového kolegu ve dvou posledních kvalifikacích porazil a ve Velké ceně Singapuru se nakonec v koncovce mezi vozy, kterým odcházely pneumatiky, propracoval až na šesté místo.
Po oznámení Scuderie, že si bude muset pro příští sezónu najít nového zaměstnavatele, si novou svobodu užívá. Na dotaz, zda to jde vidět na jeho lepších výsledcích, odpovídá: "Ano, určitě. Hodně si to užívám."
Alonsovi už dle svých slov už vzhledem k Vettelově dominanci moc nepomůže: "Jak už jsem řekl, není toho moc, co bych mohl udělat. Fernandovi může pomoct už jen Sebastian, ne já. Taková je situace. Vettel byl minimálně o sekundu rychlejší než všichni ostatní. Závod by každopádně vyhrál."
"Většina týmů od teď do konce roku na [současných] vozech už nepracuje, takže si jsem jistý, že to tak zůstane - určitě bude mít až do konce roku konkurenceschopné auto," uvádí s odkazem na Red Bull RB9, s nímž jezdí Vettel kráčející jistým krokem za svým čtvrtým titulem.
Felipe Massa byl v Singapuru se svým šestým místem poměrně spokojený(foto: Scuderia Ferrari)
V hodnocení svého šestého místa v posledním závodě v Singapuru, kde Alonso dojel na druhé pozici, uvádí: "Závod mohl být určitě lepší, ale také horší vzhledem k tomu všemu, co se událo. Fantasticky jsem odstartoval, ale v první zatáčce mě na vnitřní straně zablokovali a nikoho jsem nemohl předjet, dokonce jsem o pozice přišel.
To byla jedna z potíží, protože pak jsem byl na dráze neustále za někým. Ke konci se mnoho aut na pneumatikách trápilo, takže jsme se dokázali dostat zpět na šesté místo. Řekl bych, že vzhledem k tomu, co se stalo, to tedy nebylo špatné," dodává Massa pro Autosport.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.