Felipe Massa tvrdí, že si užívá závody poté, co se Ferrari rozhodlo jej propustit. Nyní jezdí pod větším tlakem, protože mu jde také o budoucnost v F1. Cítí, že svému týmovému kolegovi Fernandovi Alonsovi už v šampionátu moc pomoct nemůže.
Brazilec svého úspěšnějšího týmového kolegu ve dvou posledních kvalifikacích porazil a ve Velké ceně Singapuru se nakonec v koncovce mezi vozy, kterým odcházely pneumatiky, propracoval až na šesté místo.
Po oznámení Scuderie, že si bude muset pro příští sezónu najít nového zaměstnavatele, si novou svobodu užívá. Na dotaz, zda to jde vidět na jeho lepších výsledcích, odpovídá: "Ano, určitě. Hodně si to užívám."
Alonsovi už dle svých slov už vzhledem k Vettelově dominanci moc nepomůže: "Jak už jsem řekl, není toho moc, co bych mohl udělat. Fernandovi může pomoct už jen Sebastian, ne já. Taková je situace. Vettel byl minimálně o sekundu rychlejší než všichni ostatní. Závod by každopádně vyhrál."
"Většina týmů od teď do konce roku na [současných] vozech už nepracuje, takže si jsem jistý, že to tak zůstane - určitě bude mít až do konce roku konkurenceschopné auto," uvádí s odkazem na Red Bull RB9, s nímž jezdí Vettel kráčející jistým krokem za svým čtvrtým titulem.
Felipe Massa byl v Singapuru se svým šestým místem poměrně spokojený(foto: Scuderia Ferrari)
V hodnocení svého šestého místa v posledním závodě v Singapuru, kde Alonso dojel na druhé pozici, uvádí: "Závod mohl být určitě lepší, ale také horší vzhledem k tomu všemu, co se událo. Fantasticky jsem odstartoval, ale v první zatáčce mě na vnitřní straně zablokovali a nikoho jsem nemohl předjet, dokonce jsem o pozice přišel.
To byla jedna z potíží, protože pak jsem byl na dráze neustále za někým. Ke konci se mnoho aut na pneumatikách trápilo, takže jsme se dokázali dostat zpět na šesté místo. Řekl bych, že vzhledem k tomu, co se stalo, to tedy nebylo špatné," dodává Massa pro Autosport.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.