S Ayrtonem Sennou si Alain Prost v McLarenu údajně rozuměl, kromě pobytu na trati... Podle něj to bude stejné mezi Alonsem a Räikkönenem ve Ferrari.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost vidí za výborným vozem Red Bull zejména Adriana Neweyho. „V polovině roku byly ještě dva týmy schopné konkurovat Red Bullu. Ale potom odpadly z boje o titul i ony. Možná tomu napomohla i změna pneumatik, ale já si myslím, že především inženýři na čele s Adrianem Neweym pokročili ve vývoji vozu nejdál. Stačí zajít k nim do dílny a vidět, jak pracují, aby bylo možno chápat jejich vítězství.“ Podle Prosta Red Bull dominuje startovnímu poli i díky motorům od Renaultu. „Strategie Renaultu dodávat motory víc týmům je dobrá pro demonstraci toho, že jejich motory jsou na vysoké technologické úrovni a jsou spolehlivé. Úspěch ve Formuli 1 je pro Renault důležitý i pro úspěch na rozvíjejících se automobilových trzích, protože na nich chce Renault získat větší podíl.“
Je podle Prosta Vettel lepší než Schumacher ? „Generace se mezi sebou nedají srovnávat. V mých časech bylo za vítězství 9 bodů, dnes je to 25. Počet závodů se zvýšil z 11 na 21. A to už nemluvím o spolehlivosti monopostů. V minulosti se stalo, že mistr světa dokončil v roce jenom 5 závodů, takže porovnání nemá smysl. Myslím, že Vettel bude s ohromnou podporou svého týmu pokračovat ve svých vítězstvích. Zdá se, že se současný trend ještě nějakou dobu udrží. A když bude vyhrávat takovým způsobem jako v Singapuru, může ta doba být dlouhá.“
Myslí si Prost, že Vettel je vyzrálejším pilotem než ostatní? „K jeho vyzrálosti. Dnes piloti začínají dřív, už v osmi letech řídí motokáry, ale mladý věk není vždy výhodou. Někteří nezvládají tlak a v Red Bullu je ten tlak hodně silný. Už od začátku to dělalo na mě dojem. V Red Bullu stále dodržují stejný přístup k jezdcům a stávají se stále silnějším týmem. Sebastian má jen 26 let a jde za čtvrtým titulem! V jeho věku jsem vyhrál svůj první závod…“
Bude mít Ferrari dostatečně dobrou sestavu pro boj proti Vettelovi a Red Bullu v roce 2014? „Příchod Kimiho Räikkönena do týmu je dobrá věc. Kimi Räikkönen a Fernando Alonso jsou skvělí piloti. Oba jsou i bývalí mistři světa, jejich spoluexistence v jednom týmu by měla fungovat. Musí si ale uvědomit, že na konci sezony bude jen jeden z nich úspěšnější, než ten druhý. Když přišel ke mně do McLarenu Senna, rozuměli jsme si dobře… kromě pobytu na trati, u Alonsa a Räikkönena to bude stejné. Ale to je jen otázka dobrého managementu týmu a Ferrari je tým, který je schopný situaci zvládnout. Když budou mít konkurenceschopný vůz, můžou ohrozit Vettela, když ne, rozdělí si body za ním.“
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.