S Ayrtonem Sennou si Alain Prost v McLarenu údajně rozuměl, kromě pobytu na trati... Podle něj to bude stejné mezi Alonsem a Räikkönenem ve Ferrari.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost vidí za výborným vozem Red Bull zejména Adriana Neweyho. „V polovině roku byly ještě dva týmy schopné konkurovat Red Bullu. Ale potom odpadly z boje o titul i ony. Možná tomu napomohla i změna pneumatik, ale já si myslím, že především inženýři na čele s Adrianem Neweym pokročili ve vývoji vozu nejdál. Stačí zajít k nim do dílny a vidět, jak pracují, aby bylo možno chápat jejich vítězství.“ Podle Prosta Red Bull dominuje startovnímu poli i díky motorům od Renaultu. „Strategie Renaultu dodávat motory víc týmům je dobrá pro demonstraci toho, že jejich motory jsou na vysoké technologické úrovni a jsou spolehlivé. Úspěch ve Formuli 1 je pro Renault důležitý i pro úspěch na rozvíjejících se automobilových trzích, protože na nich chce Renault získat větší podíl.“
Je podle Prosta Vettel lepší než Schumacher ? „Generace se mezi sebou nedají srovnávat. V mých časech bylo za vítězství 9 bodů, dnes je to 25. Počet závodů se zvýšil z 11 na 21. A to už nemluvím o spolehlivosti monopostů. V minulosti se stalo, že mistr světa dokončil v roce jenom 5 závodů, takže porovnání nemá smysl. Myslím, že Vettel bude s ohromnou podporou svého týmu pokračovat ve svých vítězstvích. Zdá se, že se současný trend ještě nějakou dobu udrží. A když bude vyhrávat takovým způsobem jako v Singapuru, může ta doba být dlouhá.“
Myslí si Prost, že Vettel je vyzrálejším pilotem než ostatní? „K jeho vyzrálosti. Dnes piloti začínají dřív, už v osmi letech řídí motokáry, ale mladý věk není vždy výhodou. Někteří nezvládají tlak a v Red Bullu je ten tlak hodně silný. Už od začátku to dělalo na mě dojem. V Red Bullu stále dodržují stejný přístup k jezdcům a stávají se stále silnějším týmem. Sebastian má jen 26 let a jde za čtvrtým titulem! V jeho věku jsem vyhrál svůj první závod…“
Bude mít Ferrari dostatečně dobrou sestavu pro boj proti Vettelovi a Red Bullu v roce 2014? „Příchod Kimiho Räikkönena do týmu je dobrá věc. Kimi Räikkönen a Fernando Alonso jsou skvělí piloti. Oba jsou i bývalí mistři světa, jejich spoluexistence v jednom týmu by měla fungovat. Musí si ale uvědomit, že na konci sezony bude jen jeden z nich úspěšnější, než ten druhý. Když přišel ke mně do McLarenu Senna, rozuměli jsme si dobře… kromě pobytu na trati, u Alonsa a Räikkönena to bude stejné. Ale to je jen otázka dobrého managementu týmu a Ferrari je tým, který je schopný situaci zvládnout. Když budou mít konkurenceschopný vůz, můžou ohrozit Vettela, když ne, rozdělí si body za ním.“
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.