Lotus oznámil, že do Koreje přiveze delší verzi vozu, ale že se zařízením pro snížení přítlaku (DRD) fungujícím nezávisle na DRS nebude experimentovat. Prioritu již má vývoj vozu pro příští sezónu.
Designéři v továrně mají po letní přestávce napilno, což šlo vidět na množství vylepšení a úprav křídel, která se v předchozích závodech objevili na černozlatém voze. Navíc se přirozeně musí věnovat vývoji monopostu pro rok 2014.
Jednou z posledních největších úprav bylo deseticentimetrové prodloužení šasi, které se objevilo v Monze. Takové velká změna ke konci sezóny není příliš obvyklá, pokud pomineme vysoké náklady na její provedení, protože bylo třeba změnit zavěšení, křídla či spoustu věcí uvnitř.
Kolik stála podle Gerarda Lopeze? "To je polovina nového auta, stála nás sedmimístnou částku," prozrazuje Majitel Lotusu. V Itálii však tento vůz prokázal v tréninku svůj potenciál, když s ním Kimi Räikkönen zajel v první tréninku rychlejší a ve druhém na tisícinu sekundy stejný čas jako týmový kolega Romain Grosjean.
Pro klikatý městský okruh v Singapuru prodloužená verze nebyla příliš vhodná, od Koreje ji však hodlá Lotus nasazovat pravidelně. "Přinese nám to dle simulací přibližně 2 - 4 desetiny. Nebude to však dostatečná na boj s Vettelem, protože momentálně potřebujete snad 2 - 3 sekundy. Doufáme ale, že nám to trochu pomůže a porazíme alespoň Mercedes," uvádí hlavní inženýr Alan Permane.
Rozšíření rozvoru přišlo tým v Eurech na sedmimístnou částku (nákres: G. Piola)
Tým z Enstone si několikrát pohrával s DRD (pasivní DRS), které v Silverstone dokonce nasadil do závodu na Räikkönenově monopostu. Letos jej již ale nasadit nehodlá: "V této sezóně ho už pravděpodobně neuvidíme," potvrzuje Permane.
"Nevzdáváme se. Funguje, ale ne vždy perfektně. V současnosti mu už jednoduše nechceme věnovat žádný čas. Naše technické oddělení už víceméně pracuje na voze pro příští sezónu. Na ten současný se dostanou už pouze menší úpravy, navíc budeme ještě řešit pár technických problémů.
Během víkendu v Singapuru jsme ale viděli, že je rychlost dobrá. Jen se zkrátka nechceme rozptylovat jinými věcmi," řekl Permane pro Auto Moto und Sport.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.