Lotus oznámil, že do Koreje přiveze delší verzi vozu, ale že se zařízením pro snížení přítlaku (DRD) fungujícím nezávisle na DRS nebude experimentovat. Prioritu již má vývoj vozu pro příští sezónu.
Designéři v továrně mají po letní přestávce napilno, což šlo vidět na množství vylepšení a úprav křídel, která se v předchozích závodech objevili na černozlatém voze. Navíc se přirozeně musí věnovat vývoji monopostu pro rok 2014.
Jednou z posledních největších úprav bylo deseticentimetrové prodloužení šasi, které se objevilo v Monze. Takové velká změna ke konci sezóny není příliš obvyklá, pokud pomineme vysoké náklady na její provedení, protože bylo třeba změnit zavěšení, křídla či spoustu věcí uvnitř.
Kolik stála podle Gerarda Lopeze? "To je polovina nového auta, stála nás sedmimístnou částku," prozrazuje Majitel Lotusu. V Itálii však tento vůz prokázal v tréninku svůj potenciál, když s ním Kimi Räikkönen zajel v první tréninku rychlejší a ve druhém na tisícinu sekundy stejný čas jako týmový kolega Romain Grosjean.
Pro klikatý městský okruh v Singapuru prodloužená verze nebyla příliš vhodná, od Koreje ji však hodlá Lotus nasazovat pravidelně. "Přinese nám to dle simulací přibližně 2 - 4 desetiny. Nebude to však dostatečná na boj s Vettelem, protože momentálně potřebujete snad 2 - 3 sekundy. Doufáme ale, že nám to trochu pomůže a porazíme alespoň Mercedes," uvádí hlavní inženýr Alan Permane.
Rozšíření rozvoru přišlo tým v Eurech na sedmimístnou částku (nákres: G. Piola)
Tým z Enstone si několikrát pohrával s DRD (pasivní DRS), které v Silverstone dokonce nasadil do závodu na Räikkönenově monopostu. Letos jej již ale nasadit nehodlá: "V této sezóně ho už pravděpodobně neuvidíme," potvrzuje Permane.
"Nevzdáváme se. Funguje, ale ne vždy perfektně. V současnosti mu už jednoduše nechceme věnovat žádný čas. Naše technické oddělení už víceméně pracuje na voze pro příští sezónu. Na ten současný se dostanou už pouze menší úpravy, navíc budeme ještě řešit pár technických problémů.
Během víkendu v Singapuru jsme ale viděli, že je rychlost dobrá. Jen se zkrátka nechceme rozptylovat jinými věcmi," řekl Permane pro Auto Moto und Sport.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.