Lotus oznámil, že do Koreje přiveze delší verzi vozu, ale že se zařízením pro snížení přítlaku (DRD) fungujícím nezávisle na DRS nebude experimentovat. Prioritu již má vývoj vozu pro příští sezónu.
Designéři v továrně mají po letní přestávce napilno, což šlo vidět na množství vylepšení a úprav křídel, která se v předchozích závodech objevili na černozlatém voze. Navíc se přirozeně musí věnovat vývoji monopostu pro rok 2014.
Jednou z posledních největších úprav bylo deseticentimetrové prodloužení šasi, které se objevilo v Monze. Takové velká změna ke konci sezóny není příliš obvyklá, pokud pomineme vysoké náklady na její provedení, protože bylo třeba změnit zavěšení, křídla či spoustu věcí uvnitř.
Kolik stála podle Gerarda Lopeze? "To je polovina nového auta, stála nás sedmimístnou částku," prozrazuje Majitel Lotusu. V Itálii však tento vůz prokázal v tréninku svůj potenciál, když s ním Kimi Räikkönen zajel v první tréninku rychlejší a ve druhém na tisícinu sekundy stejný čas jako týmový kolega Romain Grosjean.
Pro klikatý městský okruh v Singapuru prodloužená verze nebyla příliš vhodná, od Koreje ji však hodlá Lotus nasazovat pravidelně. "Přinese nám to dle simulací přibližně 2 - 4 desetiny. Nebude to však dostatečná na boj s Vettelem, protože momentálně potřebujete snad 2 - 3 sekundy. Doufáme ale, že nám to trochu pomůže a porazíme alespoň Mercedes," uvádí hlavní inženýr Alan Permane.
Rozšíření rozvoru přišlo tým v Eurech na sedmimístnou částku (nákres: G. Piola)
Tým z Enstone si několikrát pohrával s DRD (pasivní DRS), které v Silverstone dokonce nasadil do závodu na Räikkönenově monopostu. Letos jej již ale nasadit nehodlá: "V této sezóně ho už pravděpodobně neuvidíme," potvrzuje Permane.
"Nevzdáváme se. Funguje, ale ne vždy perfektně. V současnosti mu už jednoduše nechceme věnovat žádný čas. Naše technické oddělení už víceméně pracuje na voze pro příští sezónu. Na ten současný se dostanou už pouze menší úpravy, navíc budeme ještě řešit pár technických problémů.
Během víkendu v Singapuru jsme ale viděli, že je rychlost dobrá. Jen se zkrátka nechceme rozptylovat jinými věcmi," řekl Permane pro Auto Moto und Sport.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.