Lotus oznámil, že do Koreje přiveze delší verzi vozu, ale že se zařízením pro snížení přítlaku (DRD) fungujícím nezávisle na DRS nebude experimentovat. Prioritu již má vývoj vozu pro příští sezónu.
Designéři v továrně mají po letní přestávce napilno, což šlo vidět na množství vylepšení a úprav křídel, která se v předchozích závodech objevili na černozlatém voze. Navíc se přirozeně musí věnovat vývoji monopostu pro rok 2014.
Jednou z posledních největších úprav bylo deseticentimetrové prodloužení šasi, které se objevilo v Monze. Takové velká změna ke konci sezóny není příliš obvyklá, pokud pomineme vysoké náklady na její provedení, protože bylo třeba změnit zavěšení, křídla či spoustu věcí uvnitř.
Kolik stála podle Gerarda Lopeze? "To je polovina nového auta, stála nás sedmimístnou částku," prozrazuje Majitel Lotusu. V Itálii však tento vůz prokázal v tréninku svůj potenciál, když s ním Kimi Räikkönen zajel v první tréninku rychlejší a ve druhém na tisícinu sekundy stejný čas jako týmový kolega Romain Grosjean.
Pro klikatý městský okruh v Singapuru prodloužená verze nebyla příliš vhodná, od Koreje ji však hodlá Lotus nasazovat pravidelně. "Přinese nám to dle simulací přibližně 2 - 4 desetiny. Nebude to však dostatečná na boj s Vettelem, protože momentálně potřebujete snad 2 - 3 sekundy. Doufáme ale, že nám to trochu pomůže a porazíme alespoň Mercedes," uvádí hlavní inženýr Alan Permane.
Rozšíření rozvoru přišlo tým v Eurech na sedmimístnou částku (nákres: G. Piola)
Tým z Enstone si několikrát pohrával s DRD (pasivní DRS), které v Silverstone dokonce nasadil do závodu na Räikkönenově monopostu. Letos jej již ale nasadit nehodlá: "V této sezóně ho už pravděpodobně neuvidíme," potvrzuje Permane.
"Nevzdáváme se. Funguje, ale ne vždy perfektně. V současnosti mu už jednoduše nechceme věnovat žádný čas. Naše technické oddělení už víceméně pracuje na voze pro příští sezónu. Na ten současný se dostanou už pouze menší úpravy, navíc budeme ještě řešit pár technických problémů.
Během víkendu v Singapuru jsme ale viděli, že je rychlost dobrá. Jen se zkrátka nechceme rozptylovat jinými věcmi," řekl Permane pro Auto Moto und Sport.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.