Vyhlásil, že kdyby bylo jen na něm, žádné změny by od příštího roku ve Formuli 1 nebyly.
I přes svůj vysoký věk je Bernie Ecclestone aktivní postavou ve světě Formule 1. Potvrdil to i v interview, které poskytl v Singapuru, když řekl, že on vlastně ani neví, co to je důchod...
V říjnu budete mít 83 let. Proč neodejdete z práce a neužíváte si život s Vaší manželkou a necestujete ve Vašem letadle? Bernie Ecclestone (BE): „Práce je částí mého života, nemůžu odejít, dělá mě šťastným člověkem. Beztak mám dost času užívat si!“ Jednou jste řekl, že jednoho krásného dne umřete v paddocku…BE: „Ano, řekl jsem to. Možná se to tak stane, ale já o tom nepřemýšlím.“ Věk, to je jenom číslo. Vážně jste neuvažovali o důchodu? BE: „Ne, a co to vlastně je?“Víte, jak se píše slovo důchod? BE: „Slyšel jsem, že lidi o tom mluví, ale nevím, co to je.“ Polovina týmů ve Formuli 1 je ve složité finanční situaci. Myslíte, že sestaví dostatečné rozpočty na přežití v roce 2014? BE: „Kdybyste se mě na to zeptal před rokem, řekl bych ne. A přece nějak našli peníze. Já nevím, jak to dokázali. Jestli mluvíme o současné situaci, problémy mají dva týmy. Možná ještě třetí. Nebudete jmenovat ty dva týmy? BE: „Přesně tak.“ Je mezi nimi Sauber?BE: „Dobře víte, že Vám nemohu odpovědět.“ Problémem Formule 1 je, že bohaté týmy se stávají bohatšími a chudé ještě chudšími. Proč?BE: „Protože máme uzavřené smlouvy. Bohaté týmy garantovaly, že zůstanou v šampionátu do roku 2020. Poskytly nám bankovní garance. Od začátku preferuju tento způsob. Rozdělování financí je stejné už dlouho. Teď se jenom zvýšily sumy.“ O kolik?BE: „Nedávno jsem si prohlížel starší dokumenty a viděl jsem, že za Watkins Glen se rozdělovalo 870 tisíc dolarů.“ (poslední závod ve Watkins Glen se uskutečnil v roce 1980) Kolik milionů se rozděluje v současnosti?BE: „Příliš mnoho.“ Dřív jste pomáhal týmům, které měly finanční problémy. Pomůžete jim i teď? BE: „Ne, teď to nemůžu udělat. Máme podepsanou dohodu, podle které nemůžeme nikoho podpořit, protože by to bylo nespravedlivé ve vztahu k ostatním. Tu dohodu chtěly týmy!“ V příštím roce budou náklady na účast ve Formuli 1 vyšší. Je pro Formuli 1 nutností měnit motory a stanovit limit 100 kg paliva na jeden závod?BE: „Nebude to zcela nová Formule 1, ale návrat k turbomotorům. Já jsem byl od začátku proti, protože většina týmů byla spokojena se současnými motory. V podstatě bude všechno jak dnes, jen to bude tři až čtyřikrát dražší.“ V době globální ekonomické krize bylo zapotřebí utratit 100 milionů EUR na vývoj nových motorů? BE: „Ne.“ Co byste dělal Vy?BE: „Nechal bych všechno beze změn.“ Čeho se obáváte nejvíc: tichého zvuku motorů, nízké spolehlivosti, nebo toho, že vozy budou pomalejší? BE: „Bohužel všech tří věcí.“ V pátek soud v Mnichově odložil na neurčito jednání ve Vaší věci. Co si o tom myslíte?BE: „Pravděpodobně mají v Mnichově moc práce. Já sám bych chtěl, aby to už skončilo.“ Spíte kvůli tomu dobře?BE: „Ale ano. Jenom teď v Singapuru je to horší kvůli časovému posunu. Ale jinak spím dobře.“Sebastian Vettel se blíží ke čtvrtému titulu mistra světa. Je to dobré pro Formuli 1?BE: „Je to výborné pro Vettela. Fanoušci čekají, kdy začne mít problémy a jestli dokáže zvládnout sezonu až do konce. Nedávno to bylo stejné s Michaelem Schumacherem. I v boxu chtěli všichni vědět, zda bude Muhammad Ali zase mistrem světa, nebo ne.“ V následující sezoně budou ve Ferrari spolu jezdit Fernando Alonso a Kimi Räikkönen. Vsadíte si, kdo bude lepší?BE: „Ne.“Očekáváte, že tým z Maranella bude ve složité situaci?BE: „Vše záleží na jezdcích. Kimi je dost rozumný na to, aby nezpůsobil nepříjemnou situaci. Fernando má pověst člověka, u kterého můžou vzniknout problémy, ale já se domnívám, že v tomto se lidé mýlí. Věřím, že se to celé bude líbit fanouškům i novinářům. Líbil se jim i vztah Prosta a Senny.“ V prosinci budou volby prezidenta FIA. Kdo je Vaším kandidátem?BE: „Nevím, kdo kandiduje kromě Jeana Todta.“ David Ward…BE: „To jsem překvapený. Jeho krok může povzbudit i jiné lidi, aby kandidovali. Řeknou si, když může on, proč ne my. Takže nevím, mezi kterými kandidáty se nakonec odehraje předvolební kampaň. Ještě stále je dost času pro případné jiné kandidáty.“Osud Jeana Todta není ve Vašich rukách? Jeho hlavním trumfem může být podepsání nové smlouvy Concorde Agreement, podle které by FIA mohla dostat víc peněz. To by mohlo hrát v jeho prospěch. BE: „Nemyslím, že by to mělo velký vliv na volbu.“Kdy by mohla být smlouva Concorde Agreement podepsána? BE: „Už jsme vyřešili většinu problémů.“V provizorním kalendáři na příští rok je 22 závodů. Kolik jich nakonec bude?BE: „Připouštím 20 nebo 21.“
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.