Martin Brundle se ve svém komentáři pro Sky Sports F1 vrací k závodu v Singapuru. Hodnotí výkony Vettela či Alonsa a komentuje i dění po závodě - bučení fanoušků či trest pro Marka Webbera.
Sebastian Vettel zvítězil po třiatřicáté ve své kariéře. V Singapuru to bylo navíc jeho třetí vítězství na okruhu Marina Bay a třetí vítězství v řadě v posledních závodech. V Singapuru byl k nezastavení a získal hattrick - nejrychlejší kolo, pole position i vítězství. "Byl bezchybný, není divu, že jej vypískali...," popisuje Brundle.
"Bylo to neslušné bučet na něj a já instinktivně cítil, že musím něco říci, protože jsem byl opět vybrán, abych dělal pódiové rozhovory," uvedl. Na pódiu zareagoval téměř okamžitě - fanoušky poprosil, aby přestali, protože to není správné.
"Vettel to vzal s humorem, ale já se cítil nepříjemně a to ani nebučeli na mě! Ticho by mělo stejný efekt, pokud to bylo nutné. Bučení je prostě neslušné a vrhá špatné světlo na fanoušky F1 obecně, což není fér," domnívá se.
Pozastavil se také nad výjezdem zpomalovacího vozu, který na trati zůstal déle, než bylo nutné, aby se vozy z chvostu pole mohly zařadit a označil to za frustrující. A není sám, komu se toto pravidlo nelíbí. Podobnou nespokojenost vyjádřil i David Coulthard.
A kdo byl jeho pilotem dne? "Fernando Alonso, i přes brilanci Vettela či Räikkönenovu neprůstřelnou rychlost a spolehlivost," zní odpověď.
"Alonsův start z ostatních opět udělal nováčky, jeho odstartování následované bezchybnou jistotou bez riskování, to je prostě něco. Kdyby se tak kvalifikoval lépe... A možná mu v tom příští rok pomůže Räikkönen," zamýšlí se Brundle.
Co jej však zaujalo nejvíc byl dlouhý stint, který Alonso předvedl. Přezul v kole 25 a do cíle (61 kol) dojel na stejných pneumatikách a to v autě, kterému chyběla přilnavost. "On se stará o pneumatiky, jede rychle a nedělá chyby. Chtěl bych ho vidět v Red Bullu, nebo voze s rychlostí Red Bullu. Nevím, kdo by pak vyhrál..."
Vrací se také k Marku Webberovi. "Bylo by kruté říci, že bylo garantováno, že odejde jeho motor a ne Vettelův, protože on dostává všechny špatné součástky. Popravdě řečeno - velmi často, když Mark nemá přímo smůlu, nemá štěstí vůbec," komentuje situaci.
Dodává také, že Australan nebyl nadšen z toho, že dostal napomenutí za odvoz, který mu poskytl Alonso. "Nedostal povolení od komisařů (pro vstup zpět na trať) a bez pochyby to nebylo nejlepší místo, kde mohl Alonso zastavit - za zatáčkou na městském okruhu. Mluvíme ale o autech, které dokázou ze 200km/h zastavit po sto metrech!"
Webber dnes na Twitteru napsal, že toto napomenutí a následnou penalizaci (vzhledem k tomu, že to bylo již letost třetí napomenutí) vnímá přinejmenším jako komické.
Bývalý závodník Derek Warwick, který byl jedním z komisařů v Singapuru však trvá na tom, že napomenutí bylo nutné, protože to bylo provedeno nebezpečně a není přípustné, aby auto zůstalo stát uprostřed silnice za zatáčkou.
Fernandu Alonsovi to však velké vrásky nedělá a bere to s humorem. Markovi Webberovi dnes na Twitteru poslal upravednou fotografii plakátu filmu Taxi.
Fernando Alonso @alo_oficial
Ey @AussieGrit ! Ready for Hollywood..?
Taxi? (foto: Fernando Alonso)Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.