Martin Brundle se ve svém komentáři pro Sky Sports F1 vrací k závodu v Singapuru. Hodnotí výkony Vettela či Alonsa a komentuje i dění po závodě - bučení fanoušků či trest pro Marka Webbera.
Sebastian Vettel zvítězil po třiatřicáté ve své kariéře. V Singapuru to bylo navíc jeho třetí vítězství na okruhu Marina Bay a třetí vítězství v řadě v posledních závodech. V Singapuru byl k nezastavení a získal hattrick - nejrychlejší kolo, pole position i vítězství. "Byl bezchybný, není divu, že jej vypískali...," popisuje Brundle.
"Bylo to neslušné bučet na něj a já instinktivně cítil, že musím něco říci, protože jsem byl opět vybrán, abych dělal pódiové rozhovory," uvedl. Na pódiu zareagoval téměř okamžitě - fanoušky poprosil, aby přestali, protože to není správné.
"Vettel to vzal s humorem, ale já se cítil nepříjemně a to ani nebučeli na mě! Ticho by mělo stejný efekt, pokud to bylo nutné. Bučení je prostě neslušné a vrhá špatné světlo na fanoušky F1 obecně, což není fér," domnívá se.
Pozastavil se také nad výjezdem zpomalovacího vozu, který na trati zůstal déle, než bylo nutné, aby se vozy z chvostu pole mohly zařadit a označil to za frustrující. A není sám, komu se toto pravidlo nelíbí. Podobnou nespokojenost vyjádřil i David Coulthard.
A kdo byl jeho pilotem dne? "Fernando Alonso, i přes brilanci Vettela či Räikkönenovu neprůstřelnou rychlost a spolehlivost," zní odpověď.
"Alonsův start z ostatních opět udělal nováčky, jeho odstartování následované bezchybnou jistotou bez riskování, to je prostě něco. Kdyby se tak kvalifikoval lépe... A možná mu v tom příští rok pomůže Räikkönen," zamýšlí se Brundle.
Co jej však zaujalo nejvíc byl dlouhý stint, který Alonso předvedl. Přezul v kole 25 a do cíle (61 kol) dojel na stejných pneumatikách a to v autě, kterému chyběla přilnavost. "On se stará o pneumatiky, jede rychle a nedělá chyby. Chtěl bych ho vidět v Red Bullu, nebo voze s rychlostí Red Bullu. Nevím, kdo by pak vyhrál..."
Vrací se také k Marku Webberovi. "Bylo by kruté říci, že bylo garantováno, že odejde jeho motor a ne Vettelův, protože on dostává všechny špatné součástky. Popravdě řečeno - velmi často, když Mark nemá přímo smůlu, nemá štěstí vůbec," komentuje situaci.
Dodává také, že Australan nebyl nadšen z toho, že dostal napomenutí za odvoz, který mu poskytl Alonso. "Nedostal povolení od komisařů (pro vstup zpět na trať) a bez pochyby to nebylo nejlepší místo, kde mohl Alonso zastavit - za zatáčkou na městském okruhu. Mluvíme ale o autech, které dokázou ze 200km/h zastavit po sto metrech!"
Webber dnes na Twitteru napsal, že toto napomenutí a následnou penalizaci (vzhledem k tomu, že to bylo již letost třetí napomenutí) vnímá přinejmenším jako komické.
Bývalý závodník Derek Warwick, který byl jedním z komisařů v Singapuru však trvá na tom, že napomenutí bylo nutné, protože to bylo provedeno nebezpečně a není přípustné, aby auto zůstalo stát uprostřed silnice za zatáčkou.
Fernandu Alonsovi to však velké vrásky nedělá a bere to s humorem. Markovi Webberovi dnes na Twitteru poslal upravednou fotografii plakátu filmu Taxi.
Fernando Alonso @alo_oficial
Ey @AussieGrit ! Ready for Hollywood..?
Taxi? (foto: Fernando Alonso)
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.