V příštím roce nás nečekají novinky jen na technickém poli, ale také v oblasti pravidel závodu. Konkrétně se budou upravovat penalizace, nová verze bude shovívavější - tedy alespoň pro drobnější penalizace.
V současné době nemají komisaři moc široký výběr z toho, jak penalizovat jezdce, který se provinil proti pravidlům. Jejich 'repertoar' sahá přes trest průjezdu boxovou uličkou, penalizaci stop and go, přičtení penalizace k výslednému času závodu až po odsun na startovním roštu v další Grand Prix.
Jenže i ten nejnižší trest, který jezdci mohou dostat, průjezd boxovou uličkou, zabere na nejvhodnjších tratích (s krátkou boxovou uličkou) minimálně 15 vteřin. Což bývá obvykle za malé prohřešky typu zkrácení zatáčky značný postih.
Právě kvůli tomuto důvodu budou zavedeny nové 5 a 10 vteřinové penalizace, které budou vykonavatelné v průběhu běžné zastávky v boxech. Pokud by taková penalizace byla udělena v závěrečné fázi závodu, kdy už jezdec neplánuje zajet ke svým mechanikům, tak mu bude 5 nebo 10 vteřin přičteno k výslednému času.
Nebezpečné vypuštění pilota by ale mělo být sankcionováno přísněji
V případě, že jezdec ještě zajede ke svým mechanikům, tak jej prostě mechanik s 'lízátkem' (případně semafor) zadrží ještě o 5 nebo 10 vteřin déle než by běžně zastávka trvala. Dalších změn bychom se měli dočkat po setkání World Motor Sport Council, které se koná příští týden. Už teď ale víme, že se bude jednat například o tvrdší postihy za nebezpečné vypuštění pilota z boxového stání.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.