V příštím roce nás nečekají novinky jen na technickém poli, ale také v oblasti pravidel závodu. Konkrétně se budou upravovat penalizace, nová verze bude shovívavější - tedy alespoň pro drobnější penalizace.
V současné době nemají komisaři moc široký výběr z toho, jak penalizovat jezdce, který se provinil proti pravidlům. Jejich 'repertoar' sahá přes trest průjezdu boxovou uličkou, penalizaci stop and go, přičtení penalizace k výslednému času závodu až po odsun na startovním roštu v další Grand Prix.
Jenže i ten nejnižší trest, který jezdci mohou dostat, průjezd boxovou uličkou, zabere na nejvhodnjších tratích (s krátkou boxovou uličkou) minimálně 15 vteřin. Což bývá obvykle za malé prohřešky typu zkrácení zatáčky značný postih.
Právě kvůli tomuto důvodu budou zavedeny nové 5 a 10 vteřinové penalizace, které budou vykonavatelné v průběhu běžné zastávky v boxech. Pokud by taková penalizace byla udělena v závěrečné fázi závodu, kdy už jezdec neplánuje zajet ke svým mechanikům, tak mu bude 5 nebo 10 vteřin přičteno k výslednému času.
Nebezpečné vypuštění pilota by ale mělo být sankcionováno přísněji
V případě, že jezdec ještě zajede ke svým mechanikům, tak jej prostě mechanik s 'lízátkem' (případně semafor) zadrží ještě o 5 nebo 10 vteřin déle než by běžně zastávka trvala. Dalších změn bychom se měli dočkat po setkání World Motor Sport Council, které se koná příští týden. Už teď ale víme, že se bude jednat například o tvrdší postihy za nebezpečné vypuštění pilota z boxového stání.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.