Flirtování McLarenu s Fernandem Alonsem nabírá na obrátkách. Šéf týmu McLaren, Martin Whitmarsh, však ihned dodává, že žádná jednání zatím neproběhla.
Co bylo dnes ráno považováno za hodně divokou spekulaci se odpoledne jeví jako serióznější zvěst - Fernando Alonso by měl být ze strany Hondy, nového dodavatele motorů pro McLaren, na nejvyšší pozici v listu možných kandidátů na závodní sedačku. Alespoň o tom se mluví v Singapuru.
S celou záležitostí přišla španělská média a McLaren se moc nesnaží tuto zprávu dementovat. "Každý tým by Fernanda Alonsa bral všemi deseti. Je to velmi talentovaný jezdec. Já pocítám s tím, že v příštím roce zůstane naše jezdecká dvojice beze změny, ale jsme otevřeni všemu. Z dlouhodobého hlediska by to [příchod Alonsa] bylo obohacení. Myslím, že Fernando má svůj osud ve svých rukách, uvidíme," komentuje spekulace pro Sky Sport Martin Whitmarsh.
Současně však Martin podotýká, že k žádným rozhovorům mezi McLarenem a managementem Alonsa zatím nedošlo a vzpomíná na neslavný rozchod na konci sezony 2007: "Fernando během posledních dvou nebo třech let jezdil u Ferrari opravdu skvěle. Myslím, že má smlouvu, která jej k Ferrari ještě nějakou dobu váže (do roku 2016, pozn. red.). Ale položili jste mi otázku a já na ní odpověděl. Způsobí to hodně spekulací, ale byla to pouze upřímná odpověď.
Na konci roku 2007 to bylo zajímavé. To je už ale dávno za námi a od té doby se hodně věcí změnilo," nařáží současný šéf McLarenu na 'válku hvězd' u McLarenu v roce 2007. Tehdy byl ale také v čele stáje Ron Dennis, nikoliv Martin Whitmarsh... Podle Brita by však Alonsa chtěl každý tým a pro další rok počítá se stávající jezdeckou sestavou. Navíc nesmíme zapomenout, že s Fernandem Alonsem odešel z McLarenu i jeden velký sponzor - španělská banka Santander.
"Už několikrát jsem řekl, že očekávám, že v příštím roce budeme mít stejnou sestavu jezdců. Každý týmový šéf by na otázku, jestli by chtěl mít ve svém týmu Alonsa, odpověděl ano. Jestli k tomu ale dojde nebo ne, to je jiná věc."
McLaren bude v roce 2014 pokračovat s jezdeckou dvojicí Button-Pérez. Rok 2015 však zůstává otevřený a kdo ví, co by se stalo v případě tvrdého souboje mezi Alonsem a Räikkönenem u Ferrari?
Button nedávno řekl, že věří, že bude v McLarenu pokračovat: "To, co řekl Jenson, je pravda. Oficiálně jsme zatím nic nepotvrdili, ale prohlášením Jensona odporovat nebudeme. Také Sergiova slova nebudeme rozhodovat. Jeden z nich řekl, že už je to [smlouva] skoro vyřešeno (Sergio), druhý, že je to vyřešeno (Jenson)."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.