Flirtování McLarenu s Fernandem Alonsem nabírá na obrátkách. Šéf týmu McLaren, Martin Whitmarsh, však ihned dodává, že žádná jednání zatím neproběhla.
Co bylo dnes ráno považováno za hodně divokou spekulaci se odpoledne jeví jako serióznější zvěst - Fernando Alonso by měl být ze strany Hondy, nového dodavatele motorů pro McLaren, na nejvyšší pozici v listu možných kandidátů na závodní sedačku. Alespoň o tom se mluví v Singapuru.
S celou záležitostí přišla španělská média a McLaren se moc nesnaží tuto zprávu dementovat. "Každý tým by Fernanda Alonsa bral všemi deseti. Je to velmi talentovaný jezdec. Já pocítám s tím, že v příštím roce zůstane naše jezdecká dvojice beze změny, ale jsme otevřeni všemu. Z dlouhodobého hlediska by to [příchod Alonsa] bylo obohacení. Myslím, že Fernando má svůj osud ve svých rukách, uvidíme," komentuje spekulace pro Sky Sport Martin Whitmarsh.
Současně však Martin podotýká, že k žádným rozhovorům mezi McLarenem a managementem Alonsa zatím nedošlo a vzpomíná na neslavný rozchod na konci sezony 2007: "Fernando během posledních dvou nebo třech let jezdil u Ferrari opravdu skvěle. Myslím, že má smlouvu, která jej k Ferrari ještě nějakou dobu váže (do roku 2016, pozn. red.). Ale položili jste mi otázku a já na ní odpověděl. Způsobí to hodně spekulací, ale byla to pouze upřímná odpověď.
Na konci roku 2007 to bylo zajímavé. To je už ale dávno za námi a od té doby se hodně věcí změnilo," nařáží současný šéf McLarenu na 'válku hvězd' u McLarenu v roce 2007. Tehdy byl ale také v čele stáje Ron Dennis, nikoliv Martin Whitmarsh... Podle Brita by však Alonsa chtěl každý tým a pro další rok počítá se stávající jezdeckou sestavou. Navíc nesmíme zapomenout, že s Fernandem Alonsem odešel z McLarenu i jeden velký sponzor - španělská banka Santander.
"Už několikrát jsem řekl, že očekávám, že v příštím roce budeme mít stejnou sestavu jezdců. Každý týmový šéf by na otázku, jestli by chtěl mít ve svém týmu Alonsa, odpověděl ano. Jestli k tomu ale dojde nebo ne, to je jiná věc."
McLaren bude v roce 2014 pokračovat s jezdeckou dvojicí Button-Pérez. Rok 2015 však zůstává otevřený a kdo ví, co by se stalo v případě tvrdého souboje mezi Alonsem a Räikkönenem u Ferrari?
Button nedávno řekl, že věří, že bude v McLarenu pokračovat: "To, co řekl Jenson, je pravda. Oficiálně jsme zatím nic nepotvrdili, ale prohlášením Jensona odporovat nebudeme. Také Sergiova slova nebudeme rozhodovat. Jeden z nich řekl, že už je to [smlouva] skoro vyřešeno (Sergio), druhý, že je to vyřešeno (Jenson)."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.