Nováček Esteban Gutiérrez velmi dobře zvládá přípravu a práci na nastavení závodního monopostu, což se podle Sauber ve výsledcích velmi často neodráží.
Podle švýcarského týmu má Gutiérrez dostatečnou rychlost na to, aby na svého zkušenějšího týmového kolegu začal ve zbývajících závodech zatlačit. Letos je zatím bez bodu, ale během posledních dvou víkendů ve Spa a v Monze prokázal přes slabší kvalifikaci slušnou rychlost v závodech.
"Esteban a Nico na nás velmi zapůsobili. Někdy to dle kvalifikačních statistik vypadá, jako by jej Nico snadno porážel, není tomu ale tak. Pracuje tvrdě a teď sklízí odměnu po obtížném začátku letošního roku, kdy nemáme tak konkurenceschopné auto, jak bychom si přáli," uvádí šéf traťových inženýrů Tom McCullough.
"To je pro nováčka těžší, protože jste tím, kdo vypadává v Q1. Začíná však tlačit na Nica a v kvalifikaci ho začne porážet, protože je mu tak blízko," pokračuje McCullough. Gutiérrez se svým týmovým kolegou zatím prohrál všech 12 kvalifikací s průměrnou časovou ztrátou 0,996 s. Průměrně si vyjíždí 17. pozici, Hülkenberg z 11.
S pokrokem mladého Mexičana je spokojena i šéfka týmu Moniša Kaltenbornová: "Prožil obtížný začátek a neměli byste zapomínat na to, že neměl to nejkonkurenceschopnější auto, když jej srovnáváte s ostatními jezdci."
Esteban Gutiérrez ve Spa, kde doplatil na penalizaci v průběhu velké ceny(foto: Sauber Motorsport AG)
"Co většina nevidí je to, že odvádí velmi dobrou práci v přípravě a při nastavení vozu, což se velmi často neprojevuje v jeho výsledcích. Jde ale správným směrem. Jde zejména o zkušenost, abyste to všechno mohli dát dohromady," dodává Kaltenbornová.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.