Nováček Esteban Gutiérrez velmi dobře zvládá přípravu a práci na nastavení závodního monopostu, což se podle Sauber ve výsledcích velmi často neodráží.
Podle švýcarského týmu má Gutiérrez dostatečnou rychlost na to, aby na svého zkušenějšího týmového kolegu začal ve zbývajících závodech zatlačit. Letos je zatím bez bodu, ale během posledních dvou víkendů ve Spa a v Monze prokázal přes slabší kvalifikaci slušnou rychlost v závodech.
"Esteban a Nico na nás velmi zapůsobili. Někdy to dle kvalifikačních statistik vypadá, jako by jej Nico snadno porážel, není tomu ale tak. Pracuje tvrdě a teď sklízí odměnu po obtížném začátku letošního roku, kdy nemáme tak konkurenceschopné auto, jak bychom si přáli," uvádí šéf traťových inženýrů Tom McCullough.
"To je pro nováčka těžší, protože jste tím, kdo vypadává v Q1. Začíná však tlačit na Nica a v kvalifikaci ho začne porážet, protože je mu tak blízko," pokračuje McCullough. Gutiérrez se svým týmovým kolegou zatím prohrál všech 12 kvalifikací s průměrnou časovou ztrátou 0,996 s. Průměrně si vyjíždí 17. pozici, Hülkenberg z 11.
S pokrokem mladého Mexičana je spokojena i šéfka týmu Moniša Kaltenbornová: "Prožil obtížný začátek a neměli byste zapomínat na to, že neměl to nejkonkurenceschopnější auto, když jej srovnáváte s ostatními jezdci."
Esteban Gutiérrez ve Spa, kde doplatil na penalizaci v průběhu velké ceny(foto: Sauber Motorsport AG)
"Co většina nevidí je to, že odvádí velmi dobrou práci v přípravě a při nastavení vozu, což se velmi často neprojevuje v jeho výsledcích. Jde ale správným směrem. Jde zejména o zkušenost, abyste to všechno mohli dát dohromady," dodává Kaltenbornová.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.