Nováček Esteban Gutiérrez velmi dobře zvládá přípravu a práci na nastavení závodního monopostu, což se podle Sauber ve výsledcích velmi často neodráží.
Podle švýcarského týmu má Gutiérrez dostatečnou rychlost na to, aby na svého zkušenějšího týmového kolegu začal ve zbývajících závodech zatlačit. Letos je zatím bez bodu, ale během posledních dvou víkendů ve Spa a v Monze prokázal přes slabší kvalifikaci slušnou rychlost v závodech.
"Esteban a Nico na nás velmi zapůsobili. Někdy to dle kvalifikačních statistik vypadá, jako by jej Nico snadno porážel, není tomu ale tak. Pracuje tvrdě a teď sklízí odměnu po obtížném začátku letošního roku, kdy nemáme tak konkurenceschopné auto, jak bychom si přáli," uvádí šéf traťových inženýrů Tom McCullough.
"To je pro nováčka těžší, protože jste tím, kdo vypadává v Q1. Začíná však tlačit na Nica a v kvalifikaci ho začne porážet, protože je mu tak blízko," pokračuje McCullough. Gutiérrez se svým týmovým kolegou zatím prohrál všech 12 kvalifikací s průměrnou časovou ztrátou 0,996 s. Průměrně si vyjíždí 17. pozici, Hülkenberg z 11.
S pokrokem mladého Mexičana je spokojena i šéfka týmu Moniša Kaltenbornová: "Prožil obtížný začátek a neměli byste zapomínat na to, že neměl to nejkonkurenceschopnější auto, když jej srovnáváte s ostatními jezdci."
Esteban Gutiérrez ve Spa, kde doplatil na penalizaci v průběhu velké ceny(foto: Sauber Motorsport AG)
"Co většina nevidí je to, že odvádí velmi dobrou práci v přípravě a při nastavení vozu, což se velmi často neprojevuje v jeho výsledcích. Jde ale správným směrem. Jde zejména o zkušenost, abyste to všechno mohli dát dohromady," dodává Kaltenbornová.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.