Luca di Montezemolo se opřel do Webbera a také po svém týmu požaduje novinky pro letošní vůz. Ital očekává zlepšení.
Zdá se, že prezident Ferrari, Luca di Montezemolo, ještě nevzdal zisk titulu mezi konstruktéry. Momentálně má Scuderia 248 bodů, což znamená ztrátu na Red Bull (352) celých 104 bodů. Přesto se Luca nevzdává a také hned uvádí ve srovnání s konkurencí z Milton Keynes výhodu.
"Měli bychom pamatovat na to, že výsledky zajíždí pouze jeden Red Bull..." vyjádřil se pro 'Gazzetta dello Sport'. Tím samozřejmě nemyslí Marka Webbera, který na kolegu Vettela bodově hodně ztrácí. Němec vede tabulku jezdců se 222 body, Australan má na svém kontě jen 130 bodů, tedy o 92 méně.
Zajímavé je, jak Montezemolo přehlíží situaci u svého týmu, kde Alonso posbíral 169 bodů, Massa jen 79. Rozdíl 90 je tedy téměř stejný jako u Red Bullu... Je však pravdou, že kdyby Ferrari mělo vyrovnanou dvojici (tzn. oba měli stejně bodů), tak by zráta na Red Bull byla citelně menší (14 bodů).
Pokud by mělo Ferrari vyrovnanou jezdeckou dvojici, odstup na Red Bull by byl nepatrný
Zajímavý je také pohled na průměrné bodové zisky z jednotlivých Grand Prix. Vettel si průměrně odváží 18,5 bodu, Webber 10,8 bodu. Red Bull tedy průměrně inkasuje za víkend 29,3 bodu. U Ferrari Alonso průměrně přispívá do týmové kasičky 14,1 bodem na Grand Prix, Massa 6,6. Ferrari tak průměrně z víkendu vytěží 20,7 bodu. Za dané situace je tedy hon na Red Bull jen těžko představitelný.
Montezemolo však věří, že už v Singapuru se jeho tým vrátí na vítěznou vlnu. Od svého týmu očekává další vylepšení F138: "Očekávám, že dovezeme vylepšení," zakončil 66 letý Montezemolo.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.