Švýcarský tým Sauber schvaluje záměr Jeana Todta přísněji kontrolovat výdaje v F1. Dokonce si myslí, že s tím Mezinárodní automobilová federace (FIA) měla přijít dříve.
Todt, který bude usilovat o své znovuzvolení po vypršení jeho funkce na čele FIA, minulý týden oznámil, že kontroly utrácení v F1 zařadí mezi své priority vzhledem k tomu, jak se několik týmů trápí kvůli rostoucím finančním požadavkům.
Šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová tento krok pouze vítá, protože podle ní přispěje k dlouhodobé stabilitě sportu: "Samozřejmě se to mělo udělat už dříve, ale raději později, než vůbec. Myslím, že je nejvyšší čas - nezáleží na tom, kde začnete."
Švýcarský tým se s financemi také trápí, hodně si však slibuje od svých nových ruských sponzorů. Podle něj je správné, že se FIA snaží do hry vložit a zlepšit situaci. Její snahy o dozor nad Dohodou o omezení zdrojů byly v minulosti blokovány Red Bullem.
"Zkrátka potřebujeme - a to jsme my tvrdili vždy - federaci, která v tomto ohledu bude velmi aktivní, protože to celému systému dodá důvěryhodnost. Je to jako u technických pravidel. Důvěryhodnost vychází z toho, že na ně dohlíží federace, a takto to musíme udělat i zde [s náklady]. Opravdu si myslím, že je na to nejvyšší čas," pokračuje Kaltenbornová.
Moniša Kaltenbornová s Berniem Ecclestonem (foto: Sauber Motorsport AG)
Podle ní jde momentálně o ten největší problém v F1. Podle bude záležitost vyřešena, až nebudou žádné pochybnosti o tom, že týmy můžou přežít.
"Mnohem větším problémem je vlastně zbavit se těch finančních historek a zajistit, aby zde týmy byli na úrovni, na které mohou soutěžit. Neměli bychom se neustále setkávat s příběhy o týmech, které odpadají," dodává šéfka Sauberu.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.