Prezident Ferrari Luca di Montezemolo včera ihned zareagoval na varování Felipeho Massy, že již ve zbytku letošní sezóny nebude jezdit pro svého týmového kolegu Fernanda Alonsa, který má stále teoretickou šanci na zisk titulu.
Massa včera pro brazilskou televizi uvedl, že svému týmovému kolegovi od příštího závodního víkendu přestane pomáhat: "Od nynějška už nebudu závodit pro Alonsa. Hned od pátku v Singapuru budu pracovat pro sebe. Budu celou dobu útočit, každé kolo. Nadešel čas na to, abych se staral o sebe."
Novináři z italské La Gazzetty dello Sport včera ihned zavolali do Maranella a dotazovali se, co na to říká prezident Scuderie. Ten výroky Brazilce stroze odmítl: "Říkají, že nebude pomáhat Fernandovi? Prosím vás! Rozhodně mu pomáhat bude, podá nám pomocnou ruku v poháru konstruktérů a Alonsovi v šampionátu jezdců," reaguje Montezemolo.
"Tým bude podporovat Alonsa až do úplně posledního metru, a navíc, od Massy očekávám skvělý závěr sezóny. Felipe je výjimečný kluk a báječná osobnost," chválí prezident Ferrari svého jezdce, který po sezóně v Maranellu končí.
Prezident Ferrari Luca di Montezemolo (vlevo) usměrnil smělé výroky Felipeho Massy, který chtěl ve zbytku sezóny myslet jen na sebe (foto: Scuderia Ferrari)
Proč se jej rozhodli nahradit Kimim Räikkönenem? "Vztah byl jasný. Potřeboval výsledky, stejně jako my. Některé získal, ale byl nekonzistentní. Odjel několik dobrý závodů, ale nedocházelo k tomu pravidelně. V roce 2012 nám jeho body v šampionátu konstruktérů scházely. Bude to pro něj dobré, když změní prostředí," dodává Montezemolo.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.