Prezident Ferrari Luca di Montezemolo včera ihned zareagoval na varování Felipeho Massy, že již ve zbytku letošní sezóny nebude jezdit pro svého týmového kolegu Fernanda Alonsa, který má stále teoretickou šanci na zisk titulu.
Massa včera pro brazilskou televizi uvedl, že svému týmovému kolegovi od příštího závodního víkendu přestane pomáhat: "Od nynějška už nebudu závodit pro Alonsa. Hned od pátku v Singapuru budu pracovat pro sebe. Budu celou dobu útočit, každé kolo. Nadešel čas na to, abych se staral o sebe."
Novináři z italské La Gazzetty dello Sport včera ihned zavolali do Maranella a dotazovali se, co na to říká prezident Scuderie. Ten výroky Brazilce stroze odmítl: "Říkají, že nebude pomáhat Fernandovi? Prosím vás! Rozhodně mu pomáhat bude, podá nám pomocnou ruku v poháru konstruktérů a Alonsovi v šampionátu jezdců," reaguje Montezemolo.
"Tým bude podporovat Alonsa až do úplně posledního metru, a navíc, od Massy očekávám skvělý závěr sezóny. Felipe je výjimečný kluk a báječná osobnost," chválí prezident Ferrari svého jezdce, který po sezóně v Maranellu končí.
Prezident Ferrari Luca di Montezemolo (vlevo) usměrnil smělé výroky Felipeho Massy, který chtěl ve zbytku sezóny myslet jen na sebe (foto: Scuderia Ferrari)
Proč se jej rozhodli nahradit Kimim Räikkönenem? "Vztah byl jasný. Potřeboval výsledky, stejně jako my. Některé získal, ale byl nekonzistentní. Odjel několik dobrý závodů, ale nedocházelo k tomu pravidelně. V roce 2012 nám jeho body v šampionátu konstruktérů scházely. Bude to pro něj dobré, když změní prostředí," dodává Montezemolo.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.