Lotusu na rozdíl od ostatních špičkových týmů velký sponzor stále chybí. Vedení týmu sice Kimiho Räikkönena neudrželo, přesto usilovně pracuje na uzavření spolupráce s velkým sponzorem.
Red Bull má Infiniti, Mercedes Petronas, McLaren Vodafone, Lotusu, který se řadí mezi špičkové týmy, však titulární sponzor stále chybí. Pro většinu týmů je takové partner zdrojem vysokých příjmů, na oplátku se jeho logo či nápis objevuje na těch nejlukrativnějších místech - na bočnicích, na krytu motoru, na zadním křídle a na oblečení týmu.
Není žádným tajemstvím, že Lotus nemá největší rozpočet, což byl jeden z důvodů, proč dal Räikkönen před příští sezónou přednost Ferrari. Slibná smlouva s Infinity Racing nebyla dotažena do konce, automobilka Renault s návratem do F1 stále váhá, a tak cenná místa na vozech stále pokrývá nápis Genii, což je investiční společnost vlastnící závodní tým.
Podle výkonného ředitele týmu Patricka Louise by se to však mohlo zanedlouho změnit - pokud se dohodnou s tou správnou společností za správnou cenu: "Pracujeme na titulárním sponzorovi. Místo podepsání smlouvy, která by nebyla tak cennou, raději počkáme a vybereme si toho správného partnera."
Jako možný partner byl občas zmiňován americký gigant Honeywell, podle Louise však cena nebyla adekvátní: "Nemá smysl se do toho hnát a získat jen zlomek hodnoty, kterou potřebujeme. Na tom pracujeme."
Nejlukrativnější místa na voze využívají pouze majitelé, kteří týmu stále hledají hlavního sponzora(foto: Lotus F1 Team)
Finanční příspěvek hlavních sponzorů je obrovský, McLaren například od Vodafone dostává ročně kolem 1,25 mld. Kč. Podle výkonného ředitele Lotusu to však na ně nemá vliv, jelikož potřebné finance dodává Genii.
"Co nám dnes na konci roku chybí v účetnictví, to poskytuje svými úvěry vlastnická společnost Genii Capital, takže to pro tým opravdu nic neznamená," bagatelizuje Louis. "Pokud tým získá titulárního sponzora, celkem to pomůže akcionářům. Nezmění to nic ve financování týmu či v jeho stabilitě. Jsme stabilní."
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.