Pastor Maldonado uvedl, že by přes letošní pokles výkonnosti rád závodil za Williams i v příští sezóně.
Na ročník 2013 nebudou u Williamsu moc rádi vzpomínat, jelikož prožívají nejhorší rok od svého založení v roce 1977. Maldonado má na svém kontě jen jeden bod díky desátému místu v Maďarsku, jeho týmový kolega Valtteri Bottas zatím neskóroval vůbec.
Zdá se však, že si s tím Venezuelan příliš velké starosti nedělá - věří, že před příští sezónou se jeho tým ubírá správným směrem: "Doufám, že příští rok budu zde - s novým autem, motorem a pravidly. Pracují velmi tvrdě. Vyměnili některé osoby v týmu, máme nové lidi a další ještě přijdou."
Williams během letní přestávky posílil Pat Symonds, který přišel z Marussie rovnou na post technického ředitele. "Z mého pohledu probíhá restrukturalizace týmu správně a doufám, že zůstanu. Možná půjde o bezpečné rozhodnutí, nikdy však nevíte," pokračuje Maldonado.
Naznačil však, že díky svému slušnému sponzorskému balíku má i jiné možnosti: "Trh je stále otevřený." O Venezuelanovi se spekuluje jako o jednom z možných nástupců Kimiho Räikkönena u Lotusu - krom Nica Hülkenberga či Felipeho Massy.
Pastor Maldonado s letošním Williamsem FW35 není spokojený,v týmu se však cítí dobře a chce zůstat (foto: Williams F1 Team)
"Abych byl upřímný, ve voze se necítím tak dobře, a je to vidět. Minulý rok jsme vždy bojovali o Q3 a letos jsme tomu na míle vzdáleni. V týmu se však cítím opravdu dobře. Mám v něm dobrý vztahy, kolem sebe dobré lidi, dobré inženýry, dobrý pocit - je potřeba si to všechno cenit a doufat, že zůstanu," dodává Maldonado.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.