Ferrari myslí útok na příčky nejvyšší a snahu o získání mistrovských titulů opravdu vážně. Přibírá další posilu - šéfa aerodynamiky Lotusu de Beera.
Ferrari má o další posilu navíc. Po Jamesovi Allisonovi či Kimim Räikkönenovi přestupuje z Enstone do Maranella také šéf aerodynamiky Lotusu Dirk de Beer.
Zatím nebylo nic oficiálně potvzeno, ale podle Autosportu se Beer připojí po bok současného šéfa aerodynamiky Loice Bigoise, jakmile mu na konci roku vyprší současná smlouva.
Pro Lotus to musí být vskutku hořká pilulka ke skousnutí. A není to navíc poprvé, kdy se Ferrari podařil podobný kousek. Kdo by totiž neznal "nepřemožitelnou" trojici Schumacher, Byrne, Brawn. I ti do Ferrari přišli právě z Enstone.
Z Maranella naopak po roce zpět k Lotusu míří jeden z hlavních aerodynamiků Nicolas Hennel, Scuderii opouští i šéf aerodynamiky Marco de Luca.
Zda ve Ferrari půjde vše podle plánu a podaří se jim získat mistrovský titul v poháru konstruktérů, což se jim podařilo naposledy v roce 2008, či titul mistra světa, který naposledy slavili ještě o rok dříve, je zatím otázkou.
Na to, jak bude "tým snů" fungovat se názory různí. Bývalý sportovní ředitel Scuderie Cesare Fiorio například přiznal, že z návratu Räikkönena není nadšen.
"Obdivuji jeho talent, ale nesouhlasím s jeho životním stylem a s jeho přístupem. Nežije jako sportovec a jen talent na to, aby jste se stal šampionem v F1, nestačí. Já bych si jej nevybral," uvedl pro Gazzetta dello Sport. Dodal, že je to podle něj konzervativní volba a sám by volil mladého pilota.
Mark Webber se zase nechal slyšet, že Räikkönen pomůže Alonsovi zvednout výkony a to především v kvalifikaci.
Ferrari věří, že je Räikkönen tou správnou volbou a není tajemstvím, že jej přijali na doporučení technického ředitele Jamese Allisona. Jak to bude vypadat v praxi uvidíme příští rok.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.