Ferrari myslí útok na příčky nejvyšší a snahu o získání mistrovských titulů opravdu vážně. Přibírá další posilu - šéfa aerodynamiky Lotusu de Beera.
Ferrari má o další posilu navíc. Po Jamesovi Allisonovi či Kimim Räikkönenovi přestupuje z Enstone do Maranella také šéf aerodynamiky Lotusu Dirk de Beer.
Zatím nebylo nic oficiálně potvzeno, ale podle Autosportu se Beer připojí po bok současného šéfa aerodynamiky Loice Bigoise, jakmile mu na konci roku vyprší současná smlouva.
Pro Lotus to musí být vskutku hořká pilulka ke skousnutí. A není to navíc poprvé, kdy se Ferrari podařil podobný kousek. Kdo by totiž neznal "nepřemožitelnou" trojici Schumacher, Byrne, Brawn. I ti do Ferrari přišli právě z Enstone.
Z Maranella naopak po roce zpět k Lotusu míří jeden z hlavních aerodynamiků Nicolas Hennel, Scuderii opouští i šéf aerodynamiky Marco de Luca.
Zda ve Ferrari půjde vše podle plánu a podaří se jim získat mistrovský titul v poháru konstruktérů, což se jim podařilo naposledy v roce 2008, či titul mistra světa, který naposledy slavili ještě o rok dříve, je zatím otázkou.
Na to, jak bude "tým snů" fungovat se názory různí. Bývalý sportovní ředitel Scuderie Cesare Fiorio například přiznal, že z návratu Räikkönena není nadšen.
"Obdivuji jeho talent, ale nesouhlasím s jeho životním stylem a s jeho přístupem. Nežije jako sportovec a jen talent na to, aby jste se stal šampionem v F1, nestačí. Já bych si jej nevybral," uvedl pro Gazzetta dello Sport. Dodal, že je to podle něj konzervativní volba a sám by volil mladého pilota.
Mark Webber se zase nechal slyšet, že Räikkönen pomůže Alonsovi zvednout výkony a to především v kvalifikaci.
Ferrari věří, že je Räikkönen tou správnou volbou a není tajemstvím, že jej přijali na doporučení technického ředitele Jamese Allisona. Jak to bude vypadat v praxi uvidíme příští rok.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.