Ferrari myslí útok na příčky nejvyšší a snahu o získání mistrovských titulů opravdu vážně. Přibírá další posilu - šéfa aerodynamiky Lotusu de Beera.
Ferrari má o další posilu navíc. Po Jamesovi Allisonovi či Kimim Räikkönenovi přestupuje z Enstone do Maranella také šéf aerodynamiky Lotusu Dirk de Beer.
Zatím nebylo nic oficiálně potvzeno, ale podle Autosportu se Beer připojí po bok současného šéfa aerodynamiky Loice Bigoise, jakmile mu na konci roku vyprší současná smlouva.
Pro Lotus to musí být vskutku hořká pilulka ke skousnutí. A není to navíc poprvé, kdy se Ferrari podařil podobný kousek. Kdo by totiž neznal "nepřemožitelnou" trojici Schumacher, Byrne, Brawn. I ti do Ferrari přišli právě z Enstone.
Z Maranella naopak po roce zpět k Lotusu míří jeden z hlavních aerodynamiků Nicolas Hennel, Scuderii opouští i šéf aerodynamiky Marco de Luca.
Zda ve Ferrari půjde vše podle plánu a podaří se jim získat mistrovský titul v poháru konstruktérů, což se jim podařilo naposledy v roce 2008, či titul mistra světa, který naposledy slavili ještě o rok dříve, je zatím otázkou.
Na to, jak bude "tým snů" fungovat se názory různí. Bývalý sportovní ředitel Scuderie Cesare Fiorio například přiznal, že z návratu Räikkönena není nadšen.
"Obdivuji jeho talent, ale nesouhlasím s jeho životním stylem a s jeho přístupem. Nežije jako sportovec a jen talent na to, aby jste se stal šampionem v F1, nestačí. Já bych si jej nevybral," uvedl pro Gazzetta dello Sport. Dodal, že je to podle něj konzervativní volba a sám by volil mladého pilota.
Mark Webber se zase nechal slyšet, že Räikkönen pomůže Alonsovi zvednout výkony a to především v kvalifikaci.
Ferrari věří, že je Räikkönen tou správnou volbou a není tajemstvím, že jej přijali na doporučení technického ředitele Jamese Allisona. Jak to bude vypadat v praxi uvidíme příští rok.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.