Podle šéfa týmu Lotus chtěl Kimi soupeřit s Fernandem ve stejných podmínkách a ukončit svou kariéru ve Ferrari.
Šéf týmu Lotus Eric Boullier se v interview pro francouzskou stránku RMC Sport vyjádřil, že není překvapený z odchodu Räikkönena z Lotusu a že jeho krok v podstatě očekával. Potvrdil, že se s ním kontaktoval i manažer Felipeho Massy, ale s výběrem nového jezdce zatím nepospíchá.
Co říkáte na Räikkönenův odchod do Ferrari? Eric Boullier (EB): „Nedá se říct, že bych byl překvapený. Z rozhovorů s ním v poslední době jsem vycítil jeho úmysl. Kimi neodchází ze sportu, podepsal dvouletou smlouvu se silným týmem. Možná v něm chtěl ukončit svou kariéru ve Formuli 1.
Nezapomínejte, že před dvěma roky, když jsme získali do týmu Kimiho, věřilo jen málo lidí tomu, že spolu dosáhneme dobré výsledky. Bylo to riziko, ale vyplatilo se. Teď je konec, v příští sezoně začneme novou kapitolu.“
Kimi říkal, že mu tým neplatil včas… EB: „Problém nebyl jen v penězích, i když jich u Ferrari dostane víc. Domnívám se, že Kimi chtěl jednoduše soupeřit s Fernandem ve stejných podmínkách a ukončit svou kariéru u Ferrari.“
Už jste našli náhradu? EB: „Nevidím důvod, proč spěchat. Jsme silným týmem – mnoho pilotů by chtělo získat místo u Lotusu.“
Je Nico Hülkenberg jedním z kandidátů? EB: „Ano, ale také jiní jezdci, dostupní na trhu. Felipe Massa je rovněž na našem seznamu. To jsou piloti, jejichž manažeři nás už kontaktovali.“
Posilní odchod Kimiho postavení Romaina Grosjeana ve Vašem týmu? EB: „Ano, Romain může Kimiho odchodem získat. Působil dva roky spolu s mistrem světa, dost věcí se naučil. Teď má šanci sjednotit tým kolem sebe, dokázat, že je schopný být lídrem.“
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.