Haug: DRS bylo vyvinuto s dobrým záměrem, možná jsme ale tehdy přestřelili

force india vjm06
force india vjm06, foto: Sahara Force India
Petr Hlawiczka 11. září 2013 6:45
Sdílej:

Bývalý sportovní ředitel Mercedesu Norbert Haug hovoří o vyhlídkách německého týmu ve Formuli 1 a o systému pro snížení odporu (DRS), který usnadňuje předjíždění.

Šedesátiletý Němec byl v pozici sportovního ředitele Mercedesu po dlouhých letech nahrazen Totem Wolffem, který přišel z Williamsu. V pořadu rakouské televize Servus se vyjadřoval k námitce Gerharda Bergera, podle něhož bylo zavedení DRS v F1 chybou.

"Původně jsme s ním přišli s dobrými záměry, ale při zpětném pohledu se musíme zamyslet nad tím, zda jde o skutečné předjíždění, když má někdo křídlo otevřené a druhý ne," popisuje Haug novinku, která byla v F1 zavedena v sezóně 2011, kdy se do ní vrátilo také Pirelli.

"Učinili jsme tak v době, kdy byly závody nudné. Možná bychom ale nyní mohli říci, že jsme přestřelili," pokračuje Haug. Pirelli bylo požádáno o to, aby nižší životností pneumatik pomohlo zatraktivnit závody, proto se při současném využívání DRS zdá kritikům nyní předjíždění příliš jednoduché.

A jak vidí bývalý sportovní ředitel Mercedesu budoucnost Stříbrných šípů v F1? "Myslím, že na tom Mercedes bude velmi dobře. Red Bullu to také trvalo pět let, než vybudoval svůj tým. Tohle je čtvrtá sezóna Mercedesu a já si myslím, že zatím jde vše podle plánu. Věřím, že příští rok budou bojovat o mistrovský titul."

Původní úmysl byl dobrý, DRS však podle Hauga předjíždění usnadňuje příliš (foto: Pirelli)

Témata:
Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.