Bývalý sportovní ředitel Mercedesu Norbert Haug hovoří o vyhlídkách německého týmu ve Formuli 1 a o systému pro snížení odporu (DRS), který usnadňuje předjíždění.
Šedesátiletý Němec byl v pozici sportovního ředitele Mercedesu po dlouhých letech nahrazen Totem Wolffem, který přišel z Williamsu. V pořadu rakouské televize Servus se vyjadřoval k námitce Gerharda Bergera, podle něhož bylo zavedení DRS v F1 chybou.
"Původně jsme s ním přišli s dobrými záměry, ale při zpětném pohledu se musíme zamyslet nad tím, zda jde o skutečné předjíždění, když má někdo křídlo otevřené a druhý ne," popisuje Haug novinku, která byla v F1 zavedena v sezóně 2011, kdy se do ní vrátilo také Pirelli.
"Učinili jsme tak v době, kdy byly závody nudné. Možná bychom ale nyní mohli říci, že jsme přestřelili," pokračuje Haug. Pirelli bylo požádáno o to, aby nižší životností pneumatik pomohlo zatraktivnit závody, proto se při současném využívání DRS zdá kritikům nyní předjíždění příliš jednoduché.
A jak vidí bývalý sportovní ředitel Mercedesu budoucnost Stříbrných šípů v F1? "Myslím, že na tom Mercedes bude velmi dobře. Red Bullu to také trvalo pět let, než vybudoval svůj tým. Tohle je čtvrtá sezóna Mercedesu a já si myslím, že zatím jde vše podle plánu. Věřím, že příští rok budou bojovat o mistrovský titul."
Původní úmysl byl dobrý, DRS však podle Hauga předjíždění usnadňuje příliš (foto: Pirelli)
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.