Mercedes nemá strach o to, že pro ně nejlepší část sezony 2013 už je za nimi i přes neuspokojivé výkony při GP Belgie a Itálie.
Německý výrobce doufal, že zahájí druhou polovinu sezony s takovými výsledky, které by pomohly Lewisi Hamiltonovi ještě zabojovat se Sebastianem Vettelem o titul. Nicméně jejich F1 W04 ve Spa a na Monze nepředvedla očekávanou rychlost, zatímco Vettel oba závody vyhrál, což ho výrazně přiblížilo k zisku jeho již čtvrtého titulu v řadě.
Šéf Mercedesu pro motorsport, Toto Wolff, nevidí žádný důvod proto, aby začal věřit, že poslední dva výsledky jsou začátkem pádu výkonnosti týmu. Naopak vzhlíží k Singapuru, který vyžaduje hodně přítlaku, jako k možnému bodu zvratu. "Samozřejmě, že je tu nebezpečí, že poklesne vaše rychlost, ale to není náš případ. Nemůžete očekávat, že budete na podiu každý závod, zvláště poté, kde jsme byli vloni."
Toto Wolff (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Každý je stále motivovaný, užíváme si to spolu a občas to prostě potřebuje malé nakopnutí, abyste se dostali zpět na trať. Ale já jsem spokojený." Šance Mercedesu v Itálii byly zničeny špatným výsledkem v kvalifikaci. Wolff by rád viděl, jak se týmu bude v následujících závodech opět dařit, zvláště s dalšími chystanými vylepšeními na autě.
"Pro Singapur a pak pro Koreju budeme mít nějaké nové díly. Máme specifický plán a pak zanalyzujeme, ve kterém z posledních závodů skončíme [s prací na autě pro rok 2013] na úkor roku 2014. Jsme poměrně flexibilní. Pokud bychom v Singapuru vypadali jako v Maďarsku, které je také tratí vyžadující vysoký přítlak, tak by to mělo být OK. Ale naše simulace říkaly, že by se nám mělo dařit dobře ve Spa a na Monze, takže je to složité."
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.