Mercedes nemá strach o to, že pro ně nejlepší část sezony 2013 už je za nimi i přes neuspokojivé výkony při GP Belgie a Itálie.
Německý výrobce doufal, že zahájí druhou polovinu sezony s takovými výsledky, které by pomohly Lewisi Hamiltonovi ještě zabojovat se Sebastianem Vettelem o titul. Nicméně jejich F1 W04 ve Spa a na Monze nepředvedla očekávanou rychlost, zatímco Vettel oba závody vyhrál, což ho výrazně přiblížilo k zisku jeho již čtvrtého titulu v řadě.
Šéf Mercedesu pro motorsport, Toto Wolff, nevidí žádný důvod proto, aby začal věřit, že poslední dva výsledky jsou začátkem pádu výkonnosti týmu. Naopak vzhlíží k Singapuru, který vyžaduje hodně přítlaku, jako k možnému bodu zvratu. "Samozřejmě, že je tu nebezpečí, že poklesne vaše rychlost, ale to není náš případ. Nemůžete očekávat, že budete na podiu každý závod, zvláště poté, kde jsme byli vloni."
Toto Wolff (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Každý je stále motivovaný, užíváme si to spolu a občas to prostě potřebuje malé nakopnutí, abyste se dostali zpět na trať. Ale já jsem spokojený." Šance Mercedesu v Itálii byly zničeny špatným výsledkem v kvalifikaci. Wolff by rád viděl, jak se týmu bude v následujících závodech opět dařit, zvláště s dalšími chystanými vylepšeními na autě.
"Pro Singapur a pak pro Koreju budeme mít nějaké nové díly. Máme specifický plán a pak zanalyzujeme, ve kterém z posledních závodů skončíme [s prací na autě pro rok 2013] na úkor roku 2014. Jsme poměrně flexibilní. Pokud bychom v Singapuru vypadali jako v Maďarsku, které je také tratí vyžadující vysoký přítlak, tak by to mělo být OK. Ale naše simulace říkaly, že by se nám mělo dařit dobře ve Spa a na Monze, takže je to složité."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.