Mercedes nemá strach o to, že pro ně nejlepší část sezony 2013 už je za nimi i přes neuspokojivé výkony při GP Belgie a Itálie.
Německý výrobce doufal, že zahájí druhou polovinu sezony s takovými výsledky, které by pomohly Lewisi Hamiltonovi ještě zabojovat se Sebastianem Vettelem o titul. Nicméně jejich F1 W04 ve Spa a na Monze nepředvedla očekávanou rychlost, zatímco Vettel oba závody vyhrál, což ho výrazně přiblížilo k zisku jeho již čtvrtého titulu v řadě.
Šéf Mercedesu pro motorsport, Toto Wolff, nevidí žádný důvod proto, aby začal věřit, že poslední dva výsledky jsou začátkem pádu výkonnosti týmu. Naopak vzhlíží k Singapuru, který vyžaduje hodně přítlaku, jako k možnému bodu zvratu. "Samozřejmě, že je tu nebezpečí, že poklesne vaše rychlost, ale to není náš případ. Nemůžete očekávat, že budete na podiu každý závod, zvláště poté, kde jsme byli vloni."
Toto Wolff (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Každý je stále motivovaný, užíváme si to spolu a občas to prostě potřebuje malé nakopnutí, abyste se dostali zpět na trať. Ale já jsem spokojený." Šance Mercedesu v Itálii byly zničeny špatným výsledkem v kvalifikaci. Wolff by rád viděl, jak se týmu bude v následujících závodech opět dařit, zvláště s dalšími chystanými vylepšeními na autě.
"Pro Singapur a pak pro Koreju budeme mít nějaké nové díly. Máme specifický plán a pak zanalyzujeme, ve kterém z posledních závodů skončíme [s prací na autě pro rok 2013] na úkor roku 2014. Jsme poměrně flexibilní. Pokud bychom v Singapuru vypadali jako v Maďarsku, které je také tratí vyžadující vysoký přítlak, tak by to mělo být OK. Ale naše simulace říkaly, že by se nám mělo dařit dobře ve Spa a na Monze, takže je to složité."
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.