David Coulthard se ve svém komentáři pro BBC zamýšlí nad úspěchy týmu Red Bull či napjaté situaci u Ferrari.
Podle Davida Coultharda panuje ve světě F1 rezignace, protože Sebastian Vettel a Red Bull kráčí za čtvrtým titulem mistrů světa v řadě.
"Spousta lidí nyní akceptuje fakta - kvalitu práce, kterou v poslední době odvádějí a také to, že Vettel je výjimečný pilot. I když to trvalo některým dlouho, než s tím začali souhlasit," uvedl pro BBC bývalý skotský závodník.
Podle něj již lidé přestali ukazovat na Red Bull s tím, že podváději a jednoduše přiznali, že odvádějí lepší práci. "Pro svůj úspěch tvrdě pracovali. Paddock je v deset hodin v noci prázdný, ale i tak se můžete vsadit, že Adrian Newey, Christian Horner a Sebastian Vettel tam ještě stále budou," popisuje.
Cítí, že se něco ve vztahu k Vettelovi a Red Bullu změnilo. "Cítím, že paddock je připraven se metaforicky poklonit a to při prvním, druhém či třetím titulu nebyl ten případ," nechal se slyšet Coulthard.
Nejtěžší je podle něj tato situace pro Alonsa, který byl Vettelovým stálým soupeřem a téměř se mu podařilo jej i porazit. Frustrace je tak pochopitelná a nevidí na ní nic nepochopitelného.
"Nemůžete říci, že se ve Ferrari nic neděje, ale když to porovnáme s některými jinými turbulentními obdobími, která kdysi zažívali, stále je 'hladina' relativně klidná," komentuje situaci u italského týmu.
Podle něj je na ně vyvíjen neuvěřitelný tlak a vše ostatní je jen důsledek. "Šílenost v Itálii znamená, že v Gazzetta dello Sport musí být o Ferrari každý den něco napsáno. To u nás neuvidíte, přestože je pro Británii F1 jako trh velmi důležitá, a to ani kdyby F1 dominoval britský závodník," domívá se.
Dodává, že jsme si během let, kdy Alonso odvádí dobrou práci a i když neměl nejlepší vůz, stále málem dvakrát zvítězil v šampionátu, zvykli na klidné časy. Nyní se jim cíl opět vzdaluje a to prý vytváří frustraci a napětí.
Noví týmoví kolegové? (foto: Scuderia Ferrari)
Spekulacím o odchodu Alonsa Coulthard nevěří. "Ferrari ho potřebuje, a jsem si jistý, že zůstane." Otázkou však zůstává, kdo bude jeho týmovým kolegou? Hlasy o tom, že se do Maranella vrací Kimi Räikkönen během včerejšího dne nabyly na intenzitě, oficiálně však zatím nic potvrzeno nebylo.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.