David Coulthard se ve svém komentáři pro BBC zamýšlí nad úspěchy týmu Red Bull či napjaté situaci u Ferrari.
Podle Davida Coultharda panuje ve světě F1 rezignace, protože Sebastian Vettel a Red Bull kráčí za čtvrtým titulem mistrů světa v řadě.
"Spousta lidí nyní akceptuje fakta - kvalitu práce, kterou v poslední době odvádějí a také to, že Vettel je výjimečný pilot. I když to trvalo některým dlouho, než s tím začali souhlasit," uvedl pro BBC bývalý skotský závodník.
Podle něj již lidé přestali ukazovat na Red Bull s tím, že podváději a jednoduše přiznali, že odvádějí lepší práci. "Pro svůj úspěch tvrdě pracovali. Paddock je v deset hodin v noci prázdný, ale i tak se můžete vsadit, že Adrian Newey, Christian Horner a Sebastian Vettel tam ještě stále budou," popisuje.
Cítí, že se něco ve vztahu k Vettelovi a Red Bullu změnilo. "Cítím, že paddock je připraven se metaforicky poklonit a to při prvním, druhém či třetím titulu nebyl ten případ," nechal se slyšet Coulthard.
Nejtěžší je podle něj tato situace pro Alonsa, který byl Vettelovým stálým soupeřem a téměř se mu podařilo jej i porazit. Frustrace je tak pochopitelná a nevidí na ní nic nepochopitelného.
"Nemůžete říci, že se ve Ferrari nic neděje, ale když to porovnáme s některými jinými turbulentními obdobími, která kdysi zažívali, stále je 'hladina' relativně klidná," komentuje situaci u italského týmu.
Podle něj je na ně vyvíjen neuvěřitelný tlak a vše ostatní je jen důsledek. "Šílenost v Itálii znamená, že v Gazzetta dello Sport musí být o Ferrari každý den něco napsáno. To u nás neuvidíte, přestože je pro Británii F1 jako trh velmi důležitá, a to ani kdyby F1 dominoval britský závodník," domívá se.
Dodává, že jsme si během let, kdy Alonso odvádí dobrou práci a i když neměl nejlepší vůz, stále málem dvakrát zvítězil v šampionátu, zvykli na klidné časy. Nyní se jim cíl opět vzdaluje a to prý vytváří frustraci a napětí.
Noví týmoví kolegové? (foto: Scuderia Ferrari)
Spekulacím o odchodu Alonsa Coulthard nevěří. "Ferrari ho potřebuje, a jsem si jistý, že zůstane." Otázkou však zůstává, kdo bude jeho týmovým kolegou? Hlasy o tom, že se do Maranella vrací Kimi Räikkönen během včerejšího dne nabyly na intenzitě, oficiálně však zatím nic potvrzeno nebylo.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.