Romain Grosjean připouští, že zde není žádná šance na udržení tempa s Red Bully během víkendu v italské Monze, i když během volných tréninků Lotusy nejezdily špatně.
Romain Grosjean zajel ve druhém tréninku na setinu stejný čas jako jeho týmový kolega Kimi Räikkönen a na Marka Webbera ztráceli pouze 0,04 sekundy. Nicméně vítěz tréninku, Sébastian Vettel, byl o dalších šest desetin sekundy rychlejší.
Když se britský Autosport Romaina Grosjeana v Monze zeptal, jestli si myslí, že budou moci držet krok s Red Bully, tak Francouz řekl: "Ne, jsou nepolapitelní." Dle slov Romaina mistrovský tým našel nějaké dobré řešení na jejich dřívější problémy na tratích s nízkým přítlakem. "Jsou rychlí, je to stejný příběh jako ve Spa."
"Mohou mít zadní křídlo nastavené na hodně nízký přítlak a také difuzor se zdá být velmi dobrý. Přítlak generují odlišnou cestou a zdá se, že jim to s jejich autem jde." To druhý jezdec týmu, Kimi Räikkönen, byl větším optimistou. Ačkoliv byl vzhledem k tomu, jak se mu s autem jelo, překvapen třetím a čtvrtým místem Lotusů ve druhém tréninku, tak dle jeho slov by mohl být Red Bull k poražení.
"Během celého dne jsme měli v některých místech určité problémy s oběma vozy, takže jsem trochu překvapený, že jsme na těchto pozicích. Ale odstup na Sebastiana je docela velký. Ale už jsme viděli hodně pátků, kdy byl odstup [na Red Bully] v pátek větší než v sobotu nebo v neděli, takže víme, že se zítra můžeme zlepšit a být jim trochu blíže," řekl Fin.
Kolegové Grosjean a Räikkönen se uplně neshodují v tom, jestli bude možné Red Bull porazit
Zatímco Grosjean jede se standrardní specifikací auta, tak Räikkönen má novější. Nějakou větší výhodu v tom však nevidí. "Musíme se teď rozhodnout, jestli to použijeme i zítra nebo ne. Ale myslím si, že to přináší sotva nějakou výhodu," dodal Kimi.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.