Lewis Hamilton stále bojuje se svým Mercedesem při brzdění. Brit není schopný dostat při brzdění ze svého vozu maximum, přitom právě prudké brzdění je v Monze velmi důležité. Že by to byla Achillova pata Lewise o tomto víkendu?
Od svého přestupu k Mercedesu si Lewis Hamilton stěžuje na brzdy, které používá tým Mercedes. Brit podle svých slov s nimi nemůže začít brzdit tak agresivně, jak býval zvyklý u McLarenu. Mercedes používá důmyslný systém FRIC (více o něm zde), jehož účelem je poskytnou lepší aerodynamickou výkonnost během brždění a akcelerace tím, že udržuje stejnou světlou výšku.
Podle Lewise Hamiltona to však znamenalo změnu přístupu při brždění: "Auto [Mercedesu] je odlišné od toho McLarenu. Chová se jinak a také se musí nastavit jinak. Taková je dnes technologie, v určitých oblastech nám pomáhá, ale trošku mě omezuje při brždění. Je to ovšem něco, na čem pracujeme a v průběhu času to zlepšujeme.
Během minulých závodů to nebylo tak špatné. Myslím, že ze současné situace dostávám maximum. Pokud se podíváte na sílu, kterou na brzdový pedál vyvíjím já a jakou Nico, který s tímto systémem problém nemá, tak je dost podobná. Pokud bychom se ale ohlédli do minulosti, tak na brzdový pedál jsem vyvíjel větší sílu než Heikki, i než Jenson a také víc než Fernando. To vidím letos jako hlavní změnu, avšak pracujeme na tom a já ze současného řešení dostávám maximum."
Během uplynulého víkendu ve Spa Mercedes na rivaly od Ferrari a Red Bullu ztrácel, proto pro Monzu přivezl aerodynamické změny. Hamilton doufá, že modifikace aerodynamického balíčku pro nízký přítlak bude fungovat, avšak vypořádání se s brzdami bude hlavní výzvou tohoto víkendu.
Lewis u Mercedesu bojuje s brzdami
"Ať na autě máte jakýkoliv aerodynamický balíček, tak buď funguje nebo ne. Doufám, že jsme zvolili správné nastavení křídel a že budeme konkurenceschopní ve srovnání s ostatními. Já se ale budu nejvíce soustředit na brzdy. Během brždění se musím pokusit maximalizovat stabilitu a dostat z nich co nejvíc.
Potřebuji mít jistotu, že na ně mohu opravdu 'dupnout', jako jsem ji míval v předešlých letech. Tu důvěru zatím nemám. Není důvod, proč by se to zrovna tento víkend mělo změnit k lepšímu. Avšak je to jen jedna věc, na kterou se musím soustředit tento víkend více než kterýkoliv jiný."
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.