Lewis Hamilton vyslovil před Velkou cenou Itálie jedno velmi originální přání: rád by zakončil nedělní odpoledne stejně jako loni za zvuku nepříjemných hlasů, pískotu a hvizdu z rudých tribun. Za takovou show by si dokonce prý i rád zaplatil – znamenalo by totiž opětovné vítězství před rivaly z Maranella, zejména před Alonsem.
Takový pocit by zajisté nebyl žádnému jezdci příliš příjemný; stát na nejvyšším stupínku vítězství, mít za sebou perfektní závod, který vedl od startu až do cíle, zatímco fanatičtí tifosi vyjadřují pocity nevole a vzteku. Hamiltonovi ale ani živá rudá vlna nedokázala sejmout úsměv z tváře.
„Rád bych letos tento zážitek zopakoval – zaplatil bych za takový zážitek," řekl jezdec stáje Mercedes.
„Kdybych stál tam nahoře a byl vypískán, znamenalo by to, že jsem vyhrál, takže to rozhodně chci. Jsem si jistý, že letos to bude stejné. Překvapivě tu mám i hodně podpory, kterou bych nečekal. Bude asi trvat dlouhou dobu, než na mě všichni fanoušci Ferrari změní názor,“ dodal Brit.
Pokud je tu něco, co by mohl Hamilton očekávat, tak by to pravděpodobně mohl být ještě hlasitější pískot v případě, že by své vítězství dokázal zopakovat a nahnat tak na Alonsa body. V posledních čtyřech závodech vyjížděl z první pozice, a dostal se tím na průběžné třetí místo, pouhých 12 bodů za Alonsa a 58 bodů ztrácí na lídra šampionátu z Red Bullu.
Atmosféra na italské Monze je opravdu speciální. To mohou potvrdit i další jezdci. Bývalý týmový kolega Lewise Hamiltona Jenson Button tu stál třikrát na druhém místě: „Většina z nich nás nepodporuje. Ale je tu skvělá atmosféra a já si ji opravdu užívám. Je to jeden ze závodů, které miluji už od svého startu ve Formuli 1.“
„Jsou opravdu přátelští, když přijedete na okruh, velmi pozitivní. Myslím, že neradi vidí na pódiu kohokoli jiného mimo Ferrari. Ještě horší je, když jsou na pódiu dva jezdci Ferrari… když jsem skončil druhý za Alonsem a Felipe byl třetí, ano…," usmívá se nad svými vzpomínkami. „Nevadí mi to. Poprvé to ale bylo trochu překvapení,“ dodal Button.
Čím více dav nenávistně burácel, tím byl Hamiltonův úsměv širší....
Vettel si vyzkoušel obě tváře italského publika díky svému angažmá v Toro Rosso roku 2008 i v mateřském Red Bullu o tři roky později.
„Bylo výjimečné vyhrát s Toro Rosso, italský tým s Ferrari motorem za zády,“ vzpomínal ve čtvrtek ve svém motorhomu.
„Být tu na pódiu byl jeden z mých nejlepších momentů, které jsem kdy zažil, se všemi fanoušky, kteří přišli a povzbuzovali jako šílení. Byl tam oceán vlajek, a přestože většina byla Ferrari, bylo to pro mě velmi výjimečné.“
„Poté jsem ale vyhrál v roce 2011 s Red Bullem a atmosféra byla velmi rozdílná… lidé nebyli tak šťastní. Ale měl jsem po boku na pódiu Jensona a řekl mi, že je to normální pro každého jezdce, který nenese červený overal,“ dodal mladý Němec.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.