Michael Schumacher se o své rekordy neobává, právě naopak. Prozradil, že by byl více než šťastný, kdyby jej v historických tabulkách překonal jeho krajan Sebastian Vettel.
Michael Schumacher má na svém kontě sedm titulů mistrů světa, Vettel má v letošním roce možnost zvítězit v šampionátu po čtvrté v řadě. Ve svých šestadvaceti letech má před sebou ještě spoustu roků, kdy může rekordy Schumachera překonat.
"Dokázal by to můj kamarád, zůstalo by to v rodině. Vždycky jsem se domníval, že rekordy jsou od toho, aby se překonávaly," zhodnotil s nadhledem situaci čtyřiačtyřicetiletý Němec pro BBC.
Dodal, že nikdy neměl v hlavě statistiky a byl to pro něj jen milý dodatek, nikoliv důvod, proč závodil. "Není důvod, proč by se čísla, která jsem stanovil, nemohla změnit. To prostředí se mění. My měli 16 závodů, nyní jich je 20. Je tudíž jednodušší vyhrát více závodů během sezony. Do F1 lidé přicházejí hodně mladí, takže tam mohou být déle," uvedl.
Podle něj z těchto důvodů nelze jednotlivé éry porovnávat. "Je to stejné jako se mnou a Fangiem. Nemůžete porovnávat jeho pět a mých sedm titulů. Vždy jsem tvrdil, že to, co dokázal on, je unikátní, speciální, protože když se podíváte na ta auta... Mám pro jezdce, kteří tehdy závodili ohromný respekt," upozornil.
Srovnávat nesrovnatelné. Juan Manuel Fangio v Maserati (foto: www.f1-facts.com)
"Cítím se tak trošku vinen, že jsem ty rekordy překonal, protože si nemyslím, že jsem je překonal. Jen jsem stanovil svou vlastní hranici stejně, jako oni stanovili svoji," prozradil.
Dodal také, že kolotoč Formule 1 mu nechybí a svého rozhodnutí ukončit kariéru nelituje, protože by již neměl dostatek energie pokračovat.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.