Michael Schumacher se o své rekordy neobává, právě naopak. Prozradil, že by byl více než šťastný, kdyby jej v historických tabulkách překonal jeho krajan Sebastian Vettel.
Michael Schumacher má na svém kontě sedm titulů mistrů světa, Vettel má v letošním roce možnost zvítězit v šampionátu po čtvrté v řadě. Ve svých šestadvaceti letech má před sebou ještě spoustu roků, kdy může rekordy Schumachera překonat.
"Dokázal by to můj kamarád, zůstalo by to v rodině. Vždycky jsem se domníval, že rekordy jsou od toho, aby se překonávaly," zhodnotil s nadhledem situaci čtyřiačtyřicetiletý Němec pro BBC.
Dodal, že nikdy neměl v hlavě statistiky a byl to pro něj jen milý dodatek, nikoliv důvod, proč závodil. "Není důvod, proč by se čísla, která jsem stanovil, nemohla změnit. To prostředí se mění. My měli 16 závodů, nyní jich je 20. Je tudíž jednodušší vyhrát více závodů během sezony. Do F1 lidé přicházejí hodně mladí, takže tam mohou být déle," uvedl.
Podle něj z těchto důvodů nelze jednotlivé éry porovnávat. "Je to stejné jako se mnou a Fangiem. Nemůžete porovnávat jeho pět a mých sedm titulů. Vždy jsem tvrdil, že to, co dokázal on, je unikátní, speciální, protože když se podíváte na ta auta... Mám pro jezdce, kteří tehdy závodili ohromný respekt," upozornil.
Srovnávat nesrovnatelné. Juan Manuel Fangio v Maserati (foto: www.f1-facts.com)
"Cítím se tak trošku vinen, že jsem ty rekordy překonal, protože si nemyslím, že jsem je překonal. Jen jsem stanovil svou vlastní hranici stejně, jako oni stanovili svoji," prozradil.
Dodal také, že kolotoč Formule 1 mu nechybí a svého rozhodnutí ukončit kariéru nelituje, protože by již neměl dostatek energie pokračovat.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.