Michael Schumacher se o své rekordy neobává, právě naopak. Prozradil, že by byl více než šťastný, kdyby jej v historických tabulkách překonal jeho krajan Sebastian Vettel.
Michael Schumacher má na svém kontě sedm titulů mistrů světa, Vettel má v letošním roce možnost zvítězit v šampionátu po čtvrté v řadě. Ve svých šestadvaceti letech má před sebou ještě spoustu roků, kdy může rekordy Schumachera překonat.
"Dokázal by to můj kamarád, zůstalo by to v rodině. Vždycky jsem se domníval, že rekordy jsou od toho, aby se překonávaly," zhodnotil s nadhledem situaci čtyřiačtyřicetiletý Němec pro BBC.
Dodal, že nikdy neměl v hlavě statistiky a byl to pro něj jen milý dodatek, nikoliv důvod, proč závodil. "Není důvod, proč by se čísla, která jsem stanovil, nemohla změnit. To prostředí se mění. My měli 16 závodů, nyní jich je 20. Je tudíž jednodušší vyhrát více závodů během sezony. Do F1 lidé přicházejí hodně mladí, takže tam mohou být déle," uvedl.
Podle něj z těchto důvodů nelze jednotlivé éry porovnávat. "Je to stejné jako se mnou a Fangiem. Nemůžete porovnávat jeho pět a mých sedm titulů. Vždy jsem tvrdil, že to, co dokázal on, je unikátní, speciální, protože když se podíváte na ta auta... Mám pro jezdce, kteří tehdy závodili ohromný respekt," upozornil.
Srovnávat nesrovnatelné. Juan Manuel Fangio v Maserati (foto: www.f1-facts.com)
"Cítím se tak trošku vinen, že jsem ty rekordy překonal, protože si nemyslím, že jsem je překonal. Jen jsem stanovil svou vlastní hranici stejně, jako oni stanovili svoji," prozradil.
Dodal také, že kolotoč Formule 1 mu nechybí a svého rozhodnutí ukončit kariéru nelituje, protože by již neměl dostatek energie pokračovat.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace