Michael Schumacher se o své rekordy neobává, právě naopak. Prozradil, že by byl více než šťastný, kdyby jej v historických tabulkách překonal jeho krajan Sebastian Vettel.
Michael Schumacher má na svém kontě sedm titulů mistrů světa, Vettel má v letošním roce možnost zvítězit v šampionátu po čtvrté v řadě. Ve svých šestadvaceti letech má před sebou ještě spoustu roků, kdy může rekordy Schumachera překonat.
"Dokázal by to můj kamarád, zůstalo by to v rodině. Vždycky jsem se domníval, že rekordy jsou od toho, aby se překonávaly," zhodnotil s nadhledem situaci čtyřiačtyřicetiletý Němec pro BBC.
Dodal, že nikdy neměl v hlavě statistiky a byl to pro něj jen milý dodatek, nikoliv důvod, proč závodil. "Není důvod, proč by se čísla, která jsem stanovil, nemohla změnit. To prostředí se mění. My měli 16 závodů, nyní jich je 20. Je tudíž jednodušší vyhrát více závodů během sezony. Do F1 lidé přicházejí hodně mladí, takže tam mohou být déle," uvedl.
Podle něj z těchto důvodů nelze jednotlivé éry porovnávat. "Je to stejné jako se mnou a Fangiem. Nemůžete porovnávat jeho pět a mých sedm titulů. Vždy jsem tvrdil, že to, co dokázal on, je unikátní, speciální, protože když se podíváte na ta auta... Mám pro jezdce, kteří tehdy závodili ohromný respekt," upozornil.
Srovnávat nesrovnatelné. Juan Manuel Fangio v Maserati (foto: www.f1-facts.com)
"Cítím se tak trošku vinen, že jsem ty rekordy překonal, protože si nemyslím, že jsem je překonal. Jen jsem stanovil svou vlastní hranici stejně, jako oni stanovili svoji," prozradil.
Dodal také, že kolotoč Formule 1 mu nechybí a svého rozhodnutí ukončit kariéru nelituje, protože by již neměl dostatek energie pokračovat.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.