Oba jezdci Mercedesu - Rosberg a Hamilton - se do Itálie těší kvůli tradici okruhu a skvělým fanouškům.
Nico Rosberg: „Monza byla vždy jedním z mých nejoblíbenějších okruhů. Líbí se mi, protože má unikátní specifika, včetně vysokých rychlostí a malého přítlaku. Čeká nás poslední evropský závod a italští tifosi určitě vytvoří skvělou atmosféru. Umím italsky, takže si s nimi můžu popovídat.
Mám dobrý pocit z toho, že můžeme přijet do Itálie s vědomím, že máme k dispozici rychlý vůz. Doufám, že v Monze vybojujeme dobrý výsledek, podobný tomu v Belgii. Budeme pokračovat v útoku na nejvyšší pozice. Vím, že všichni v našem týmu na tom pracují s plným nasazením.“ Lewis Hamilton: „Monza je ohromný okruh, kde prožíváte neuvěřitelné pocity, přičemž jedete nejvyšší rychlostí v sezoně. Samotná trať a atmosféra Vám dávají pocit, že se vracíte ke kořenům Formule 1. Aerodynamika vozu, kterou používáme v Itálii je trochu jiná, než v ostatních závodech.
Tady potřebujete nízký přítlak, abyste mohli dosáhnout co největší rychlost na čtyřech dlouhých rovinkách. Vloni jsem v Monze vyhrál poprvé, byly to nepopsatelné pocity. V Belgii jsme absolvovali dobrý víkend, potřebujeme pokračovat v nastoupeném trendu i ve druhé polovině sezony.“ Ross Brawn: „Velká cena Itálie tradičně uzavírá evropskou část sezony Formule 1. Je to jeden z mých nejoblíbenějších závodů. V Monze panuje zvláštní atmosféra – historické místo a zanícení tifosi jsou inspirující. Co se týče nastavení vozu, Monza je výjimečným závodem.
Potřebujete nízký přítlak kvůli maximální rychlosti. Důležitý je také výkon motoru na dlouhých rovinkách. S výkonem týmu v Belgii jsem byl velmi spokojený hlavně proto, že jsme potvrdili druhé místo v Poháru konstruktérů. Zatím nejsme v boji o titul, ale budeme dělat vše pro snížení náskoku.“
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.