Oba jezdci Mercedesu - Rosberg a Hamilton - se do Itálie těší kvůli tradici okruhu a skvělým fanouškům.
Nico Rosberg: „Monza byla vždy jedním z mých nejoblíbenějších okruhů. Líbí se mi, protože má unikátní specifika, včetně vysokých rychlostí a malého přítlaku. Čeká nás poslední evropský závod a italští tifosi určitě vytvoří skvělou atmosféru. Umím italsky, takže si s nimi můžu popovídat.
Mám dobrý pocit z toho, že můžeme přijet do Itálie s vědomím, že máme k dispozici rychlý vůz. Doufám, že v Monze vybojujeme dobrý výsledek, podobný tomu v Belgii. Budeme pokračovat v útoku na nejvyšší pozice. Vím, že všichni v našem týmu na tom pracují s plným nasazením.“ Lewis Hamilton: „Monza je ohromný okruh, kde prožíváte neuvěřitelné pocity, přičemž jedete nejvyšší rychlostí v sezoně. Samotná trať a atmosféra Vám dávají pocit, že se vracíte ke kořenům Formule 1. Aerodynamika vozu, kterou používáme v Itálii je trochu jiná, než v ostatních závodech.
Tady potřebujete nízký přítlak, abyste mohli dosáhnout co největší rychlost na čtyřech dlouhých rovinkách. Vloni jsem v Monze vyhrál poprvé, byly to nepopsatelné pocity. V Belgii jsme absolvovali dobrý víkend, potřebujeme pokračovat v nastoupeném trendu i ve druhé polovině sezony.“ Ross Brawn: „Velká cena Itálie tradičně uzavírá evropskou část sezony Formule 1. Je to jeden z mých nejoblíbenějších závodů. V Monze panuje zvláštní atmosféra – historické místo a zanícení tifosi jsou inspirující. Co se týče nastavení vozu, Monza je výjimečným závodem.
Potřebujete nízký přítlak kvůli maximální rychlosti. Důležitý je také výkon motoru na dlouhých rovinkách. S výkonem týmu v Belgii jsem byl velmi spokojený hlavně proto, že jsme potvrdili druhé místo v Poháru konstruktérů. Zatím nejsme v boji o titul, ale budeme dělat vše pro snížení náskoku.“
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.