S blížícím se koncem sezóny se opět začíná hovořit o možném konci Felipeho Massy u Ferrari, brazilský pilot však stále věří, že mu tým důvěřuje.
Spekuluje se o možném návratu Kimiho Räikkönen zpět do Maranella, Scuderia však uvedla, že se o trh s piloty momentálně nezajímá a jezdecké složení oznámí ve svůj čas - což rozhodně nemá být už o tomto víkendu v Monze.
Pro Massu nejsou různorodé zprávy o jeho budoucnosti ničím novým: "Jsem na tuto situaci zvyklý, bylo to tak od počátku mé kariéry. Pověsti nic neznamenají. Počítá se pouze důvěra týmu ve mne a já se cítím být velmi silný."
"Vím, že musím druhou polovinu sezóny zvládnout lépe po té první, v níž žel výsledky v některých závodech zaostávaly, ale výkonnost tam vždy byla. Stále si myslí, že mám velmi vysokou šanci na to, že u Ferrari zůstanu," pokračuje brazilský pilot.
Podle něj se jeho týmu po letní přestávce podařilo zrychlit: "V Belgii byl vůz F138 lepší než v předchozích závodech a my doufáme, že vylepšení, která budeme mít na dráze, nám pomohou učinit další pokrok - jak v kvalifikaci, tak i v závodě. A to nejen v Monze, ale i ve zbytku sezóny."
Ferrari v Belgii dosáhlo pokroku, soupeři však během přestávky také nelenili(foto: Scuderia Ferrari)
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.