S blížícím se koncem sezóny se opět začíná hovořit o možném konci Felipeho Massy u Ferrari, brazilský pilot však stále věří, že mu tým důvěřuje.
Spekuluje se o možném návratu Kimiho Räikkönen zpět do Maranella, Scuderia však uvedla, že se o trh s piloty momentálně nezajímá a jezdecké složení oznámí ve svůj čas - což rozhodně nemá být už o tomto víkendu v Monze.
Pro Massu nejsou různorodé zprávy o jeho budoucnosti ničím novým: "Jsem na tuto situaci zvyklý, bylo to tak od počátku mé kariéry. Pověsti nic neznamenají. Počítá se pouze důvěra týmu ve mne a já se cítím být velmi silný."
"Vím, že musím druhou polovinu sezóny zvládnout lépe po té první, v níž žel výsledky v některých závodech zaostávaly, ale výkonnost tam vždy byla. Stále si myslí, že mám velmi vysokou šanci na to, že u Ferrari zůstanu," pokračuje brazilský pilot.
Podle něj se jeho týmu po letní přestávce podařilo zrychlit: "V Belgii byl vůz F138 lepší než v předchozích závodech a my doufáme, že vylepšení, která budeme mít na dráze, nám pomohou učinit další pokrok - jak v kvalifikaci, tak i v závodě. A to nejen v Monze, ale i ve zbytku sezóny."
Ferrari v Belgii dosáhlo pokroku, soupeři však během přestávky také nelenili(foto: Scuderia Ferrari)
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.