Whitmarsh: McLaren má připraveno v rámci oslav několik bodů programu, ale víkend bude ohromný už jenom proto, že bude v Monze.
Před Velkou cenou Itálie jsou jezdci týmu McLaren naladěni optimisticky. Přesto, že si uvědomují slabiny svých vozů, chtějí udělat všechno proto, aby v Monze bodovali.
Jenson Button: „Vždy jsem Monzu miloval. Mám rád okruhy, které mají svou historii a Monza ji má bohatou – je to jeden z nejlepších závodů v kalendáři. Umístění je jedinečné a po vyřazení Hockenheimu z programu je jediným místem, kde používáte na voze nízký přítlak. Můžete to cítit – vůz akceleruje neuvěřitelně rychle, cítíte se ztracený při jízdě na plný plyn, při brzdění vůz reaguje nepředvídatelně.
Monza je pro piloty skutečnou výzvou. Okruh je tak rychlý, že celým okruhem projedete velmi plynule, nikde jinde to tak není. Těším se, že právě v Monze oslaví McLaren své padesátiny. Obě jména jsou synonymem pro historii motoristického sportu, Formuli 1 si bez nich nemůžete vůbec představit. Doufám, že v Itálii dosáhneme jako tým dobrý výsledek.“
Sergio Pérez: „Monza je pravděpodobně nejhezčí okruh s velkou historií. Už po příjezdu na místo se cítíte jinak, než na ostatních tratích. Vloni sem zajel v Monze jeden z mých nejlepších závodů v kariéře, v tu neděli vše klapalo, jak mělo, ohlídal jsem si pneumatiky a při mé cestě k druhému místu jsem dokonce předjel Fernanda Alonsa. Byl to pro mě zatím nejlepší moment na trati a prožil jsem tehdy fantastický den.
Po zklamání ve Spa chci znovu bodovat. Podobně jako v Maďarsku a Belgii předpokládám, že ani v Itálii nebudeme mít vůz, který by nám umožnil boj o nejvyšší pozice, ale doufám, že v cíli budeme na bodovaných místech. Když se celý tým včetně pilotů snaží dostat ze sebe maximum, dobrý výsledek záleží na zvládnuté kvalifikaci a vhodně zvolené strategii v závodě. Když všechno vyjde, je to hezký zážitek. Takže se budu snažit jet naplno v každém kole.“
Jenson Button najíždí do Parabolicy (foto: McLaren Mercedes)
Martin Whitmarsh: „Letos bude Velká cena Itálie pro celý tým výjimečný, protože bude slavit své padesátiny. Od založení týmu Bruce McLaren Motor Racing Ltd v září 1963 a debutu týmu na Velké ceně Monaka v roce 1966 žádný tým Formule 1 nevyhrál tolik závodů jako my (182), to je neuvěřitelné. Je skvělé, že oslavovat budeme na okruhu, který je sice starý, ale „vždy zelený“.
Monza je nejrychlejším okruhem Formule 1, je to chrám rychlosti a zaslouží si být v kalendáři i v budoucnosti. Okruh v Itálii je hodně motivující a je místem, které miluji. McLaren má připraveno v rámci oslav několik bodů programu, ale víkend bude ohromný už jenom proto, že bude v Monze.“
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.