Whitmarsh: McLaren má připraveno v rámci oslav několik bodů programu, ale víkend bude ohromný už jenom proto, že bude v Monze.
Před Velkou cenou Itálie jsou jezdci týmu McLaren naladěni optimisticky. Přesto, že si uvědomují slabiny svých vozů, chtějí udělat všechno proto, aby v Monze bodovali.
Jenson Button: „Vždy jsem Monzu miloval. Mám rád okruhy, které mají svou historii a Monza ji má bohatou – je to jeden z nejlepších závodů v kalendáři. Umístění je jedinečné a po vyřazení Hockenheimu z programu je jediným místem, kde používáte na voze nízký přítlak. Můžete to cítit – vůz akceleruje neuvěřitelně rychle, cítíte se ztracený při jízdě na plný plyn, při brzdění vůz reaguje nepředvídatelně.
Monza je pro piloty skutečnou výzvou. Okruh je tak rychlý, že celým okruhem projedete velmi plynule, nikde jinde to tak není. Těším se, že právě v Monze oslaví McLaren své padesátiny. Obě jména jsou synonymem pro historii motoristického sportu, Formuli 1 si bez nich nemůžete vůbec představit. Doufám, že v Itálii dosáhneme jako tým dobrý výsledek.“
Sergio Pérez: „Monza je pravděpodobně nejhezčí okruh s velkou historií. Už po příjezdu na místo se cítíte jinak, než na ostatních tratích. Vloni sem zajel v Monze jeden z mých nejlepších závodů v kariéře, v tu neděli vše klapalo, jak mělo, ohlídal jsem si pneumatiky a při mé cestě k druhému místu jsem dokonce předjel Fernanda Alonsa. Byl to pro mě zatím nejlepší moment na trati a prožil jsem tehdy fantastický den.
Po zklamání ve Spa chci znovu bodovat. Podobně jako v Maďarsku a Belgii předpokládám, že ani v Itálii nebudeme mít vůz, který by nám umožnil boj o nejvyšší pozice, ale doufám, že v cíli budeme na bodovaných místech. Když se celý tým včetně pilotů snaží dostat ze sebe maximum, dobrý výsledek záleží na zvládnuté kvalifikaci a vhodně zvolené strategii v závodě. Když všechno vyjde, je to hezký zážitek. Takže se budu snažit jet naplno v každém kole.“
Jenson Button najíždí do Parabolicy (foto: McLaren Mercedes)
Martin Whitmarsh: „Letos bude Velká cena Itálie pro celý tým výjimečný, protože bude slavit své padesátiny. Od založení týmu Bruce McLaren Motor Racing Ltd v září 1963 a debutu týmu na Velké ceně Monaka v roce 1966 žádný tým Formule 1 nevyhrál tolik závodů jako my (182), to je neuvěřitelné. Je skvělé, že oslavovat budeme na okruhu, který je sice starý, ale „vždy zelený“.
Monza je nejrychlejším okruhem Formule 1, je to chrám rychlosti a zaslouží si být v kalendáři i v budoucnosti. Okruh v Itálii je hodně motivující a je místem, které miluji. McLaren má připraveno v rámci oslav několik bodů programu, ale víkend bude ohromný už jenom proto, že bude v Monze.“
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.