Lotus přiveze příští víkend do Itálie nový vůz E21 s o 10 cm delším rozvorem. Jeho chování bude důležité pro vývoj monopostu pro příští rok.
S delším rozvorem se u E21 setkáme v Monze letos poprvé, k jeho nasazení přistoupí tým z Enstone na základě výsledků ze simulátorů s jezdcem ve smyčce, který zprovoznili minulý rok.
Poprvé Lotus také použil simulátor pro tak velkou změnu v designu na doporučení své skupiny pro dynamiku vozidla poté, co si jej vyzkoušel v aerodynamickém tunelu. Novinka nemá ani tak vylepšit stabilitu na dlouhých rovinkách v Monze, nýbrž zlepšit aerodynamické vlastnosti černého vozu.
Designéři mají zřejmě v plánu posunout dopředu přední kola o 10 cm, aby se zlepšil průtok vzduchu přes bočnice. Protože se změní relativní pozice kol vůči šasi, bude to vyžadovat i změnu v umístění nosu a předního křídla, stejnějako nové nárazové testy a přepracování zavěšení.
Podle šéfa týmu Erica Boulliera je důležité vyzkoušet si vůz s delším rozvorem, protože si tím ověří výsledky ze simulátorů, který používají a který je klíčovou součástí jejich vývojového procesu, obzvlášť před velkými změnami příští rok.
"Musíme to udělat, protože musíme otestovat náš systém. Rozhodovací proces je nyní mnohem složitější, protože zahrnuje simulátor, který klade větší důraz na výkonnost vozu. Uvidíme však, jestli funguje," popisuje Boullier.
"Ke změně dochází kvůli výkonnosti. Musíme ji otestovat, abychom se ujistili, že nemá negativní vliv na aerodynamiku. Zdá se, že s ní souvisejí určité kladné stránky. Pilotovi se v simulátoru zamlouvala, takže uvidíme, jestli tento nový druh práce povede k výsledkům," pokračuje šéf Lotusu.
Vypadnutí Kimiho Räikkönen v Belgii zasadilo ránu do jeho nadějí na boj o titul(foto: Lotus F1 Team)
Tým doufá, že tato velká změna pomůže Kimimu Räikkönenovi zvýšit šance na boj o titul poté, co v posledním závodu v Belgii musel odstoupit kvůli přehřátí brzd, které způsobila stržená fólie z hledí přilby.
"Je to rána. Nevzdáme se, ale stáhnout 65 bodů je těžké. Snažíme se odvádět co nejlepší práci, abychom se udrželi v boji o pozice v šampionátu konstruktérů. Větší naděje chovám ve zbytek sezóny [po evropské části], protože o Spa a Monze jsme vždy věděli, že budou náročné," dodává Boullier.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.