Lotus přiveze příští víkend do Itálie nový vůz E21 s o 10 cm delším rozvorem. Jeho chování bude důležité pro vývoj monopostu pro příští rok.
S delším rozvorem se u E21 setkáme v Monze letos poprvé, k jeho nasazení přistoupí tým z Enstone na základě výsledků ze simulátorů s jezdcem ve smyčce, který zprovoznili minulý rok.
Poprvé Lotus také použil simulátor pro tak velkou změnu v designu na doporučení své skupiny pro dynamiku vozidla poté, co si jej vyzkoušel v aerodynamickém tunelu. Novinka nemá ani tak vylepšit stabilitu na dlouhých rovinkách v Monze, nýbrž zlepšit aerodynamické vlastnosti černého vozu.
Designéři mají zřejmě v plánu posunout dopředu přední kola o 10 cm, aby se zlepšil průtok vzduchu přes bočnice. Protože se změní relativní pozice kol vůči šasi, bude to vyžadovat i změnu v umístění nosu a předního křídla, stejnějako nové nárazové testy a přepracování zavěšení.
Podle šéfa týmu Erica Boulliera je důležité vyzkoušet si vůz s delším rozvorem, protože si tím ověří výsledky ze simulátorů, který používají a který je klíčovou součástí jejich vývojového procesu, obzvlášť před velkými změnami příští rok.
"Musíme to udělat, protože musíme otestovat náš systém. Rozhodovací proces je nyní mnohem složitější, protože zahrnuje simulátor, který klade větší důraz na výkonnost vozu. Uvidíme však, jestli funguje," popisuje Boullier.
"Ke změně dochází kvůli výkonnosti. Musíme ji otestovat, abychom se ujistili, že nemá negativní vliv na aerodynamiku. Zdá se, že s ní souvisejí určité kladné stránky. Pilotovi se v simulátoru zamlouvala, takže uvidíme, jestli tento nový druh práce povede k výsledkům," pokračuje šéf Lotusu.
Vypadnutí Kimiho Räikkönen v Belgii zasadilo ránu do jeho nadějí na boj o titul(foto: Lotus F1 Team)
Tým doufá, že tato velká změna pomůže Kimimu Räikkönenovi zvýšit šance na boj o titul poté, co v posledním závodu v Belgii musel odstoupit kvůli přehřátí brzd, které způsobila stržená fólie z hledí přilby.
"Je to rána. Nevzdáme se, ale stáhnout 65 bodů je těžké. Snažíme se odvádět co nejlepší práci, abychom se udrželi v boji o pozice v šampionátu konstruktérů. Větší naděje chovám ve zbytek sezóny [po evropské části], protože o Spa a Monze jsme vždy věděli, že budou náročné," dodává Boullier.
Druhý den testů Formule 1 před novou sezonou je tu. Ten by mohl odhalit více z výkonnosti různých týmů, protože první den byl spíše instalační a prověřovala se technika. Nyní by se jezdci do toho mohli pořádně opřít a hledat limity vozu.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.