Ferrari bude vyvíjet maximální úsilí až po Singapur. Pak všechno zanalyzuje a uvidí, co bude dál.
Šéfinženýr Ferrari Pat Fry vyhlásil, že příchod Jamese Allisona do Maranella mu umožní více se soustředit na vylepšení výkonnosti vozu F138.
Bývalý inženýr Lotusu Allison, který oficiálně začíná ve Ferrari pracovat od příštího týdne, bude mít funkci po Patu Fryovi – technický ředitel pro šasi. Bude to podruhé, co bude pracovat pro Ferrari. V letech 2000 až 2005 pracoval v týmu pod Rossem Brawnem.
„Myslím, že angažování Jamese do našeho týmu je pro nás dobrá věc, vždyť je to skvělý chlap, ne? Ve skutečnosti budu mít stále ohromné množství práce. Bude to v podstatě něco jako reformovat organizaci, vést podnik a současně pokoušet se dohlížet na vůz.
Myslím, že budu mít víc času na to, abych se mohl koncentrovat na to, co dělá vůz rychlým. My dva si práci rozdělíme. Na přemýšlení bude o jeden mozek víc a to může jen pomoci,“ říká Fry.
Dále popisuje, jaké jsou záměry Ferrari se stávajícím vozem ve zbytku letošní sezony: „Stále se snažíme, jak jen to jde. Máme nějaká vylepšení z tunelu, novinky jsou připraveny také pro Monzu a pro Singapur. Takže vyvíjíme maximální úsilí až po Singapur. Pak všechno zanalyzujeme a uvidíme, co bude dál.“
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.