Lewis Hamilton byl překvapený z toho, o kolik v Belgii po startu z prvního místa zaostal za vítězným Sebastianem Vettelem a druhým Fernandem Alonsem.
Brit kroutil hlavou i nad ztrátou prvního místa hned po startu za zatáčkou Eau Rouge. Několik týdnů po působivém vítězství v Maďarsku jeho Mercedesu scházela rychlost, z čehož je rozčarovaný.
"Je to těžké, když vám ostatní ujíždějí, nic s tím nemůžete dělat. Jsem spokojený s tím, že jsme společně s Nicem zvýšili náš náskok na Ferrari, já jsem navíc třetí. Udělal jsem to, co jsem plánoval, ale je to těžké, když vám ujíždějí takovým tempem," prohlásil Hamilton.
Před Monzou se obává, že maximální rychlost na rovinkách bude scházet i jejich balíku pro nízký přítlak: "Je těžké pochopit, kde jsme ztratili, myslím si ale, že se kluci budou během příštích několika dní snažit pochopit, kde jsme byli pomalejší.
Ale v Eau Rouge a na rovinkách jsme byli obzvlášť pomalí. Možná budeme schopni dostat z auta něco víc před příštím závodem, ale pokud ne, pak doufám, že od Singapuru dále budeme mnohem silnější.
Přijde na řadu více věterných okruhů vyžadujících vysoký přítlak. Když jedete na tyto dva okruhy, tento a příští, dostanete balík pro určitý přítlak a toho se držíte. Buď funguje, nebo ne. V příštím závodě se můžeme zlepšit, nebo také být ve stejné pozici.
Určitě nebudeme o nic horší. Poté budeme používat balík pro vyšší přítlak, který jsme měli v předchozích závodech, mělo by to snad pak být lepší. Doufám, že potom budeme konkurenceschopnější."
Hamilton po startu z prvního místa dojel v Belgii až třetí se ztrátou 27,7 sekund na Vettela(foto: Mercedes AMG F1 Team)
O vedení Sebastiana Vettela v šampionátu Hamilton říká: "Má velký, obrovský náskok, bude to těžké ho stáhnout. Budu na to tlačit. Bude to však bezpochyby velmi, velmi těžké. Má už velmi dlouho skvělé auto, stále je ohromně rychlé, dělá svou práci, takže jde o perfektní balík.
My jsme odjeli některé skutečně velmi povedené závody, ale tu či tam nás porazili. Soupeřili jsme s nimi a v minulosti skončili před nimi, takže to neznamená, že bychom to nemohli v příštích závodech zopakovat. Dostáváme se však čím dál blíže do bodu, kdy opravdu musíme dojíždět pokaždé před nimi, abychom ten náskok stáhli," dodává pilot Mercedesu.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.