Vyjednávání o prodloužení dodávek motorů mezi Sauberem a Ferrari je těsně před koncem. Dojde k potvrzení dohody už v Monze?
Výrobci motorů v F1 v těchto dnech intenzivně dolaďují poslední detaily na nových 1,6 litrových turbomotorech pro rok 2014. Zároveň se Renault, Mercedes a Ferrari snaží snížit horentní sumy, které utratily za vývoj, získáním co možná nejvíce zákazníků.
Ferrari pro příští rok ztratí jednoho ze svých zákazníků, a sice Toro Rosso. Novým partnerem rudých by se mohla stát Marussia. Sauber s největší pravděpodobností svoji smlouvu s Ferrari prodlouží. Podepsáno ale ještě nic nebylo.
"Jednání probíhají dobře. Doufáme, že už brzy dojdeme ke konci," říká šéfka týmu Sauber, Moniša Kaltenbornová. Dle této Rakušanky je také "dost dobře možné", že k potvrzení kontraktu dojde už v Monze.
"Nikdy jsme se nezabývali žádnými jinými možnostmi a také to nemáme v plánu." Kaltenbornová však neuvedla žádné detaily ohledně toho, jestli by se jednalo jen o dodávky motorů, nebo o kompletní hybridní systémy.
"Již v minulosti jsme spolu hodně úzce spolupracovali. Myslím, že obě strany jsou vůči sobě otevřené. Dobře se známe a dobře také spolupracujeme. Uvidíme, jak se to vyvine." Monisha také zdůraznila, že zde není absolutně žádný tlak ze strany nových ruských partnerů týmu na to, aby byla dohoda uzavřena co nejdříve.
"Děláme dobré pokroky. Rádi bychom se Sauberem spolupracovali i nadále. Snad budeme moci brzy věci zafixovat i formálně. To je alespoň náš cíl," říká šéf Ferrari, Stefano Domenicali. Ferrari ale narozdíl od Mercedesu nebo Renaultu ještě neukázalo žádný obrázek nového agregátu.
"To, co ukázali naši konkurenti, je milé. Můžu vám ale garantovat, že takto motor příští rok vypadat nebude. U nás program postupuje úplně normálně dopředu. Každý je v tom zainteresován. Je to technologická výzva, která je hodně napínavá," dodává Domenicali.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.