Mercedes nehodlá dělat ve svém vývojovém programu pro rok 2014 žádné kompromisy, například tím, že by se více než bylo plánováno soustředil na rok 2013 s nadějí boje o šampionát. Alespoň to prohlásil Ross Brawn.
Tým z Brackley se zatím jeví jako opravdový uchazeč minimálně o vítězství v závodech. A to i přes skutečnost, že start do sezony se stáji až tak nepovedl. Z posledních 6 závodů vyhrál Mercedes 3 a letos už má na svém kontě 8 pole position.
Mercedesu se podařilo stáhnout náskok Red Bullu a v posledních závodech se jevil jako jejich největší soupeř. Ross Brawn, šéf týmu, však odmítá, že by kvůli boji o letošní titul obětovali prostředky pro vývoj auta na sezonu 2014 a ve svém programu dělali nějaké kompromisy. "Nemyslíme na vítězství v celém šampionátu," řekl.
"Nechci, aby to znělo, jakože nechceme vyhrát titul. Pochopitelně chceme! Ale v programu pro rok 2014 nehodláme dělat žádné kompromisy. Program na rok 2014 je jasně definovaný a jeho vývoj probíhá dobře. Vždy máte pár lidí, které můžete mezi jednotlivými projekty přesouvat podle potřeb.
Mercedes bude W04 vyvíjet i nadále, avšak ne za cenu ústupků v projektu W05
Chceme se pokusit vyhrát co možná nejvíc závodů, ale zároveň nechceme připustit kompromis ve vývoji auta pro příští rok." To však neznamená, že Mercedes už W04 vyvíjet nebude: "Svůj přístup neměníme, to je, myslím, důležité. Myslím, že letos máme dobrý program a také vývoj dalšího auta probíha dobře.
Během zbytku sezony ještě provedeme několik věcí [na současném autě], s jeho vývojem budeme pokračovat. Realita je taková, že pokud se rozhodnete opustit vývoj auta v dané sezoně, je to obvykle proto, že máte špatný vůz. My ale máme naštěstí letos dobrý monopost a tak budeme pokračovat."
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.