Podle bývalého trojnásobného mistra světa Mercedes už do konce sezony nedožene technický náskok Red Bullu.
Stále ještě mladý německý pilot Red Bullu Sebastian Vettel má i v této sezoně podle Jackieho Stewarta, trojnásobného šampióna Formule 1, největší šance na svůj už čtvrtý titul. Vettelova dominance ale v posledních závodech nebyla tak velká, na paty mu šlapali zejména monoposty Mercedes.
I když poslední závod v Maďarsku vyhrál Lewis Hamilton a snížil svou ztrátu na 48 bodů, v boji o titul Stewart nejvíc věří Vettelovi.
„Lewis Hamilton zajel v Maďarsku skvělý závod. Byl rychlý a současně dostatečně agresivní, a jeho vůz pracoval, jak měl. Přesto bych i teď vsadil na Vettela, protože v Mercedesu musí ještě popracovat na stabilitě jejich výkonů, jak Lewise, tak Nica.
Je vidět, že se Mercedes pod vedením Brawna stává konkurenceschopnějším. Ale jsem si jist, že Adrianu Neweymu se podaří i ve zbytku sezony udržet Vettela a Red Bull na dostatečné úrovni pro zisk titulu pro jezdce i tým.“
Co se týče šancí Fernanda Alonsa, který je na třetím místě v pořadí jezdců za Vettelem a Räikkönenem, se Stewart domnívá, že španělského pilota jeho tým nepodpořil takovým způsobem, jak by měl.
„Tým Ferrari by měl Alonsovi poskytnout lepší vůz, aby mohl pomýšlet na titul. Zdá se mi, že v této sezoně se tak ale nestane."
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.