Rubens Barrichello popisuje obrovskou satisfakci, kterou zažil na Hungaroring v roce 2010 při předjetí svého dlouholetého soupeře - Michaela Schumachera. Proč nabídnutou příležitost vnímá jako "dar od Boha?"
Brazilec byl v letech 2000 - 2005 týmovým kolegou Michaela Schumachera u Ferrari, kde nelibě nesl status týmové dvojky, protože sedminásobného mistra světa musel pouštět před sebe a nemohl s ním bojovat. Kvůli tomu nakonec v roce 2006 odešel k Hondě.
Po Schumacherově návratu s Mercedesem do F1 v roce 2010 dostal Barrichello konečně možnost s ním na dráze soupeřit, protože jezdil v jiném týmu - za Williams. A obzvlášť během Velké ceny Maďarska se mezi nimi zajiskřilo. Rubens se nedaleko Budapešti dočkal ohromného zadostiučinění.
"Vždy jsem bojoval opravdu tvrdě, kdykoliv, kdekoliv, kvůli jednomu bodu. Ale spatřit před sebou Michaela v ten den bylo zvláštní. Byl to dar od Boha," vzpomíná pro F1 Racing Barrichello na možnost, která se mu naskytla v sezóně 2010 během závodu na Hungaroringu.
Proč byla tak zvláštní? "Protože jsem s Michaelem bojoval, aniž by mi kdokoliv do ucha vykládal sr.... o tom, co můžu a co ne," odpovídá emotivně Brazilec při vzpomínkách na svou kariéru ve Formuli 1.
"Řekl jsem si: 'Pokud dostanu šanci, chopím se jí.' Ačkoliv jsem měl měkčí pneumatiky a šlo to dobře, bylo velmi těžké Michaela následovat. Myslím, že jsem měl za sebou šest kol a snažil se nalézt cestu před něj. Mohlo se mi to podařit pouze v případě jeho chyby.
Jednu udělal při nájezdu na rovinku podél boxů a já si řekl: 'To je ono! Půjde na vnitřní a já na vnější stranu, takhle to půjde.' Zdálo se mi divné, že se přesunul doprostřed trati, protože nebránil svou stopu. Šel jsem tedy na vnitřní stranu a on začal křížit dráhu."
Video: Barrichello v Maďarsku předjíždí Schumachera (zdroj: Youtube)
"Následně jsem si uvědomil, že ví, že nemá žádnou šanci se udržet vpředu, protože ať bych přijel zleva nebo zprava, byl bych rychlejší. Když tedy rozhodnu, kudy půjdu, zavře mi dveře a já se budu muset stáhnout. To si myslel on!," popisuje Barrichello, co bezprostředně předcházelo jeho úspěšnému manévru, kdy se v rychlosti kolem 300 km/hod téměř dotkl zdi.
"Když se mě lidé ptají, jak blízko jsem byl stěny, říkám, že nevím. Zavřel jsem oči!" dodává Brazilec, jenž loni závodil v IndyCar a letos se účastní domácího šampionátu Brazilian Stock Car V8 Series.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.
Carlos Sainz se nediví, že se Lewis Hamilton zatím s Ferrari plně nesžil, a připomíná, že změna týmu ve Formuli 1 je vždy složitý proces vyžadující čas a přizpůsobení.
Lando Norris přičítá své chyby v sezóně 2025 složitostem nového vozu McLaren, zároveň však tvrdí, že by měl být schopen zvládnout jakýkoli vůz, který mu tým poskytne. Po uvedení vylepšení, která měla usnadnit řízení vozu, reaguje jako druhý muž šampionátu na změny, které McLaren připravil s cílem vylepšit jeho výkon.
Ačkoliv Lewis Hamilton zatím ve Ferrari naráží na víc překážek než úspěchů, rozhodně nehodlá podlehnout tlaku zvenčí. Kritiku nechává za zády a místo toho se soustředí na adaptaci v novém prostředí.
Red Bull vstoupil do nové sezóny Formule 1 tím, že přitáhl pozornost médií nejen výkony na trati, ale i děním v zákulisí, které vyvolává otázky a emoce.