 
            Rubens Barrichello popisuje obrovskou satisfakci, kterou zažil na Hungaroring v roce 2010 při předjetí svého dlouholetého soupeře - Michaela Schumachera. Proč nabídnutou příležitost vnímá jako "dar od Boha?"
Brazilec byl v letech 2000 - 2005 týmovým kolegou Michaela Schumachera u Ferrari, kde nelibě nesl status týmové dvojky, protože sedminásobného mistra světa musel pouštět před sebe a nemohl s ním bojovat. Kvůli tomu nakonec v roce 2006 odešel k Hondě.
Po Schumacherově návratu s Mercedesem do F1 v roce 2010 dostal Barrichello konečně možnost s ním na dráze soupeřit, protože jezdil v jiném týmu - za Williams. A obzvlášť během Velké ceny Maďarska se mezi nimi zajiskřilo. Rubens se nedaleko Budapešti dočkal ohromného zadostiučinění.
"Vždy jsem bojoval opravdu tvrdě, kdykoliv, kdekoliv, kvůli jednomu bodu. Ale spatřit před sebou Michaela v ten den bylo zvláštní. Byl to dar od Boha," vzpomíná pro F1 Racing Barrichello na možnost, která se mu naskytla v sezóně 2010 během závodu na Hungaroringu.
Proč byla tak zvláštní? "Protože jsem s Michaelem bojoval, aniž by mi kdokoliv do ucha vykládal sr.... o tom, co můžu a co ne," odpovídá emotivně Brazilec při vzpomínkách na svou kariéru ve Formuli 1.
"Řekl jsem si: 'Pokud dostanu šanci, chopím se jí.' Ačkoliv jsem měl měkčí pneumatiky a šlo to dobře, bylo velmi těžké Michaela následovat. Myslím, že jsem měl za sebou šest kol a snažil se nalézt cestu před něj. Mohlo se mi to podařit pouze v případě jeho chyby.
Jednu udělal při nájezdu na rovinku podél boxů a já si řekl: 'To je ono! Půjde na vnitřní a já na vnější stranu, takhle to půjde.' Zdálo se mi divné, že se přesunul doprostřed trati, protože nebránil svou stopu. Šel jsem tedy na vnitřní stranu a on začal křížit dráhu."
Video: Barrichello v Maďarsku předjíždí Schumachera (zdroj: Youtube)
"Následně jsem si uvědomil, že ví, že nemá žádnou šanci se udržet vpředu, protože ať bych přijel zleva nebo zprava, byl bych rychlejší. Když tedy rozhodnu, kudy půjdu, zavře mi dveře a já se budu muset stáhnout. To si myslel on!," popisuje Barrichello, co bezprostředně předcházelo jeho úspěšnému manévru, kdy se v rychlosti kolem 300 km/hod téměř dotkl zdi.
"Když se mě lidé ptají, jak blízko jsem byl stěny, říkám, že nevím. Zavřel jsem oči!" dodává Brazilec, jenž loni závodil v IndyCar a letos se účastní domácího šampionátu Brazilian Stock Car V8 Series.
 
            George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
 
            Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
 
            Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
 
            Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
 
            Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
 
            Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
 
            Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
 
            Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
 
            Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
 
            Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
 
            Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
 
            George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.