Gary Anderson, technický analytik BBC: Red Bull odvedl v této sezoně zatím skvělou práci, ale podle mě nejdou dopředu takovým tempem, jak bylo u nich zvykem.
Blíží se závod v belgickém Spa-Francorchamps a množí se také různé tipy na šance jednotlivých týmů na úspěch. Svým dílem přispěl i Gary Anderson, technický analytik Formule 1 pro BBC. Shrnuje krátce své poznatky o čtyřech týmech, které mají největší šance na vítězství – Red Bull, Mercedes, Ferrari a Lotus.
Tým Red Bull, který jede do Belgie s prvními místy jak v pořadí pilotů, tak v Poháru konstruktérů, je podle Andersona nejlepší, ale mohl by být na tom ještě lépe, kdyby měl jinou závodní taktiku. „U Red Bullu mají v posledním období tendenci nastavit vůz pro optimální čas na kolo bez ohledu na maximální rychlost na rovinkách a snaží se mít závod pod kontrolou poté, co Sebastian Vettel odstartuje z prvního místa.
Mnohokrát se jim to vyplatilo, i když je to riskantní v době, kdy je v startovním poli více konkurenceschopných vozů. V roce 2011 byly vozy Red Bull rychlejší, než ostatní a byly schopné vybudovat si náskok v průběhu závodu. V tomto roce je to jiné.
Před první zastávkou v boxech se nedokážou dostatečně vzdálit od soupeřů a riskují, že se po výjezdu na trať dostanou do hustého provozu, jak se to naposledy stalo v Maďarsku, kde Vettel ztratil čas jízdou za Buttonem. Tento fakt vytvoří i o tomto víkendu tlak na vedení Red Bullu, spolu s kvalifikační formou Mercedesu, který získal za posledních sedm závodů šestkrát první místo na startu.“
Dobrou formu pro příští závody předpovídá Anderson týmu Mercedes. Domnívá se, že problémy s pneumatikami již mají za sebou. „V minulém období se v Mercedesu znepokojovali kvůli nadměrnému opotřebení zadních pneumatik.
Lewis Hamilton ale na Hungaroringu zaznamenal vítězství i ve složitých podmínkách a letní pauza umožnila týmu z toho těžit při práci na voze. Namísto obav o pneumatiky se teď můžou věnovat zvýšení závodního tempa. Myslím si, že se posouvají stále vpřed a ve zbylých závodech sezony budou bojovat o vítězství.“
Anderson se ještě jednou vrátil k Red Bullu a důvodům, proč v této sezoně tým vyhrával. „Red Bull odvedl v této sezoně zatím skvělou práci, ale podle mě nejdou dopředu takovým tempem, jak bylo u nich zvykem. Mají dobrý vůz a každý víkend odvedou dobrou práci, navíc těžili z chyb ostatních týmů. Mercedes měl problémy s pneumatikami, Ferrari zaostává s vývojem a Lotus stále nemá stabilní vysoké závodní tempo.“
Gary Anderson vysvětlil své stanovisku k tomu, proč vozy Ferrari v tomto roce nejezdí nejlépe. „Ve Ferrari si měli o letní přestávce promyslet, jak budou přistupovat k závodům. Zaostávají a měli by vědět, proč tomu tak je. Já si myslím, že jsou příliš opatrní a obávají se přijat zásadní rozhodnutí ohledně vývoje vozu.
Když neděláte rozhodnutí, neděláte ani chyby. Současně ale zahazujete šanci udělat správné rozhodnutí a posunout se vpřed. Někdy musíte přijat zásadní rozhodnutí a snášet následky, jestli bylo špatné. Ve Ferrari se ale bojí omylu.“
Závody Formule 1 přinášejí někdy velká překvapení, proto není vyloučeno, že dobrých výsledků by mohli dosáhnout také piloti jiných týmů, které Anderson nejmenoval.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.