Šéf Lotusu Eric Boullier nevěří, že by Red Bull ve snaze získat titul ve zbytku sezóny polevil ve vývoji svého vozu RB9.
Po letní přestávce většina týmů přesouvá své zdroje k příštím vozům, protože testování s novými motory začne již v lednu. Například Caterham potvrdil, že pro svůj současný monopost CT03 již žádné novinky nepřipraví (psali jsme zde).
Vzhledem k tomu, že výroba samotného šasi zabere dva až tři měsíce, budou muset mít veškeré výkresy hotové výkresy do konce záři, samotnou stavbu vozu pak započít v průběhu října.
Boullier přesto očekává, že Red Bull bude svůj letošní vůz usilovně vyvíjet až do konce sezóny a že jeho Lotus bude se soupeři zdatně držet krok.
"Myslím, že uvidíme, jak většina týmů - snad s výjimkou Red Bullu - zpomalí ve vývoji letošních vozů v rámci příprav na výzvy rukou 2014. Přesto si myslím, že jsme před druhou polovinou sezóny ve velmi silné pozici, protože naše auto v současnosti závodí úplně vpředu," konstatuje šéf Lotusu.
"Máme také pro Spa velký balík vylepšení, která budou tvořit základ pro zbytek ročníku. Naším cílem je tedy boj o pódia až do samotného konce," dodává Boullier.
Po Velké ceně Belgie ve vývoji zpomalí i Lotus, Boullier ale očekává, že budou o pódia bojovat až do samotného závěru sezóny (foto: Lotus F1 Team)
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.