Šéf Lotusu Eric Boullier nevěří, že by Red Bull ve snaze získat titul ve zbytku sezóny polevil ve vývoji svého vozu RB9.
Po letní přestávce většina týmů přesouvá své zdroje k příštím vozům, protože testování s novými motory začne již v lednu. Například Caterham potvrdil, že pro svůj současný monopost CT03 již žádné novinky nepřipraví (psali jsme zde).
Vzhledem k tomu, že výroba samotného šasi zabere dva až tři měsíce, budou muset mít veškeré výkresy hotové výkresy do konce záři, samotnou stavbu vozu pak započít v průběhu října.
Boullier přesto očekává, že Red Bull bude svůj letošní vůz usilovně vyvíjet až do konce sezóny a že jeho Lotus bude se soupeři zdatně držet krok.
"Myslím, že uvidíme, jak většina týmů - snad s výjimkou Red Bullu - zpomalí ve vývoji letošních vozů v rámci příprav na výzvy rukou 2014. Přesto si myslím, že jsme před druhou polovinou sezóny ve velmi silné pozici, protože naše auto v současnosti závodí úplně vpředu," konstatuje šéf Lotusu.
"Máme také pro Spa velký balík vylepšení, která budou tvořit základ pro zbytek ročníku. Naším cílem je tedy boj o pódia až do samotného konce," dodává Boullier.
Po Velké ceně Belgie ve vývoji zpomalí i Lotus, Boullier ale očekává, že budou o pódia bojovat až do samotného závěru sezóny (foto: Lotus F1 Team)
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.