Šéf Lotusu Eric Boullier nevěří, že by Red Bull ve snaze získat titul ve zbytku sezóny polevil ve vývoji svého vozu RB9.
Po letní přestávce většina týmů přesouvá své zdroje k příštím vozům, protože testování s novými motory začne již v lednu. Například Caterham potvrdil, že pro svůj současný monopost CT03 již žádné novinky nepřipraví (psali jsme zde).
Vzhledem k tomu, že výroba samotného šasi zabere dva až tři měsíce, budou muset mít veškeré výkresy hotové výkresy do konce záři, samotnou stavbu vozu pak započít v průběhu října.
Boullier přesto očekává, že Red Bull bude svůj letošní vůz usilovně vyvíjet až do konce sezóny a že jeho Lotus bude se soupeři zdatně držet krok.
"Myslím, že uvidíme, jak většina týmů - snad s výjimkou Red Bullu - zpomalí ve vývoji letošních vozů v rámci příprav na výzvy rukou 2014. Přesto si myslím, že jsme před druhou polovinou sezóny ve velmi silné pozici, protože naše auto v současnosti závodí úplně vpředu," konstatuje šéf Lotusu.
"Máme také pro Spa velký balík vylepšení, která budou tvořit základ pro zbytek ročníku. Naším cílem je tedy boj o pódia až do samotného konce," dodává Boullier.
Po Velké ceně Belgie ve vývoji zpomalí i Lotus, Boullier ale očekává, že budou o pódia bojovat až do samotného závěru sezóny (foto: Lotus F1 Team)
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.